סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על אפוטרופסות(427)

שאל בפורום אפוטרופסות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

30/01/2018 10:11 תמר כסף במתנה - צו אפוטרופוס
שלום רב, לפני כשנתיים אמי (אלמנה) נתנה לי מתנה סכום כסף מכובד, כאשר עמדנו בפני שדרוג דירה. מאחר ואמי אשה מבוגרת, שאלתי אותה בשעתו, אם הכסף לא יחסר לה בעתיד, אם וכאשר ... חלילה, ונעניתי בשלילה. גם בקשתי ממנה לדווח לאחי על סכום המתנה. רציתי ראש שקט ... אציין, שבמהלך כל שנות נישואי לא קבלתי מאמי מתנה בסדר גודל כזה, בניגוד לאחי, שם הפנקס היה פתוח ... בינתיים מכרנו את הדירה, נאלצנו לפנותה טרם מציאת דירה חדשה, ואמי הזמינה אותנו לגור בביתה כדי לחסוך בשכ"ד. אחי לא אהב את הרעיון בלשון המעטה. בחודשים האחרונים אמי זקוקה לעזרה במטלות היומיות, ואחי החל ללחוץ על הכנסת מטפלת זרה, אז עזבנו לדירה שכורה כדי לפנות לה מקום. בהמשך, אחי לחץ למנות לאמי אפוטרופוס - העו"ד שטפל בבקשה, המליץ גם לי להיות שותפה בעניין. בימים האחרונים התקבל הצו. המינוי הוא - ביחד ולחוד. וכעת זמירות חדשות - אמי גרה בבניין ללא מעלית, ויש בעיה. אחי לוחץ שנעביר את אמי לדיור מוגן, נגד רצונה - בקרנו אמי ואני בדיור מוגן מאוד יוקרתי, והיא לא אהבה את הרעיון. אז הצעתי חלופה, שאמי תעבור לגור בבניין עם מעלית, בשכירות, לתקופת ניסיון. אמי אהבה את הרעיון. מצאתי דירה מתאימה ממש בסמוך לאחותה, בעיר אחרת, גם אנחנו גרים באזור, כך שכולנו נוכל "לחנוך" את אמי והמטפלת בסביבה החדשה. אמי ואחי ראו את הדירה, התלהבו, והוחלט להמשיך לחוזה. רגע לפני החתימה, אחי עשה רברס, ואמר שדירה שכורה אינה נותנת מענה רפואי אחד עד 120, וצריך דיור מוגן. הוא מצא בית באזור, הביא הסכם לחתימה, והטיל פצצה - "ידוע לי שקבלת מאמא סכום כסף לפני שנתיים, והוא חסר עכשיו למימון הבית, אז תחזירי אותו !" (ציטוט ...). "הזכרתי" לו את הכספים שהוא קבל מאמי, וגם שאלתי מדוע שתק שנתיים, אם זה הפריע לו?! הוא גם שלח לי לעיון חישובים כלכליים שערך כמימון לבית, ובסך הכספים הנזילים שיש לאמי הוא כלל את היתרה הקיימת בפועל בחשבון הבנק של אמי וגם את סכום הכסף שאמי העבירה אלי בשעתו. עדיין לא הגבתי לסוגיה זו ! ואז, קראתי את ההסכם עליו גם אני אמורה לחתום, ומתברר, שגם הבית הספציפי אינו נותן מענה רפואי אחד עד 120 ... ונכון להיום לבית אין ערך מוסף לאיכות חייה של אמי. אי לכך, חלופה זו אינה טובה יותר לאמי מחלופת דירה שכורה שהוא פסל. עוד אציין, שאני זו שטפלתי מול הבטוח הלאומי והבטוח הסיעודי כדי לקבל עבור אמי גמלאות סיעוד, ולאורך השנים אני זו שקבלתי ממנה טלפון כאשר הרגישה לא טוב, כי אחי לא נראה בשטח כאשר הוא לא היה צריך את "הבנק" ... ואחרי הרקע – שאלה: האם אחי יכול לאלץ אותי להחזיר את הכסף, גם אם ינקוט בהליך משפטי נגדי (והוא מסוגל - הוא ואשתו ניהלו הליך משפטי מול אחיה של אשתו בענייני אפוטרופסות על חמותו ... ) ? מה אני אמורה לעשות בסוגיה זו ? ושאלה נוספת, אם במקרה אחי יגיש טופס פרטה מבלי לשתף אותי בתוכנו, האם יש לי דרך לבדוק זאת ?
המון תודה.

עורכי דין מובילים בפורום אפוטרופסות

עו"ד חיה לזר נוטקין

"אני מאמינה כי יש להתחיל טיפול בתיק משפטי בתחום דיני המשפחה על ידי למידה ובניית אסטרטגיה שמתאימה לאותו לקוח ולאותו מקרה"

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

עו"ד סימיה ויצמן
עו"ד סימיה ויצמן

"ניסיון עשיר בטיפול וייצוג בתחום דיני המשפחה והגירושין, ברגישות ובמקצועיות חסרת פשרות..."

עו"ד דניאל הומיונפר
עו"ד דניאל הומיונפר

"מתמחה בתחום הגירושין והגישור, ועוסק בין היתר בתיקים בעלי מורכבות משפטית גבוהה, בסבלנות רבה, זמינות ושקיפות מלאה בכל צעד וצעד בדרך..."