שלום,
את מוזמנת לפנות למשרדי ואסביר לך איך קובעים פיצוי בגין עוגמת נפש.
זה יהיה מעט מורכב וארוך לכתוב את הדברים כאן.
שלום,
החוק בעניין זה קובע פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 1,000 ש"ח לכל הטרדה שכזו.
זו הדרך שקבע המחוקק לגרום לגורמים מטרידים להפסיק להטריד.
בהחלט ניתן לפנות אל הגורם המטריד באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד אשר אני מניח שיגרום לאותו גורם מטריד להפסיק להטרידך.
שלום,
הפסיקה קבעה בענייני אמאזון כי ניתן לתבוע את החברה בבתי המשפט בישראל.
לגבי עלויות אינני יודע. זה תלוי איך אתה שולח את התביעה לאמאזון ואכן כל ההליך המשפטי מורכב יותר ועל כן יקר יותר.
איזה הסבר אתה מבקש ? איך מגישים תביעה בפועל ? איך מגישים תביעה לחברה הנמצאת בחו"ל ?
1. איך אתה מסביר את זה אז שהשופט פסק לטובתם? בכלל לא הגענו למשפט אפילו.
הם הגישו בקשה לסילוק התביעה על הסף בטענה שהם לא קשורים לאמזון איטליה ולכל תחום מכירות האונליין והשופט קיבל את הטענה שלהם.
2. אני רוצה להעביר את התביעה ישירות לאמזון איטליה הכוונה לבקש היתר המצאה לחו"ל.
איך אני עושה זאת דרך תביעה קטנה? ומה העלות?
תודה!
שלום,
1. יש מספר פסקי דין אשר ניתנו בעניינה של אמאזון. אינני יודע על איזה פסק דין אתה מתייחס. בהחלט יכול לקרות מקרה כפי שאתה מתאר - בית המשפט סילק את התביעה על הסף כי מצא שאינה קשורה לאירוע הנתבע.
2. יש צורך להגיש תביעה ובנוסף בקשה לבית המשפט לביצוע היתר המצאה לחו"ל (בתנאי שעומדים בתנאים הרלוונטים הקבועים בחוק). אין עלויות נוספות בעניין המצאה לחו"ל לבית המשפט. אתה הוא זה שתצטרך לבצע את המסירה לחברה בחו"ל.
ככל שתצטרך שירותיו של עו"ד אזי יהיו לכך עלויות.
האם אני יכול להגיש היתר המצאה לחו"ל במסגרת התביעה הקטנה שהגשתי? או שצריך להגיש תביעה קטנה חדשה?
שלום,
אני מניח שתוכל לפעול בעניין במסגרת התביעה הקטנה שהגשת.
אם בית המשפט יחשוב שלא, תצטרך להגיש תביעה מחדש.
שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
ככל שקיבלת מוצר שונה מהמוצר שהזמנת - אזי בהחלט ישנה עילה לתביעה.
כפי שניתן להבין מכרו לך מוצר שמחירו אף נמוך יותר מהמחיר ששילמת בפועל כך שיש פה הטעיה ועבירה על עוולות צרכניות.
לא מכרו לי את המוצר הנחות, אבל ניסו. המוצר שאמור להגיע אליי (טרם הגיע) הוא המוצר שהזמנתי. פשוט טענו שהדגם השני הוא הדגם החדש ונסיו לדחוף לי אותו. האם במקרה שנמצדתי להזמנה המקורית עדיין יש עילה לטביעה? הרי שאם לא הייתי עושה את הבדיקה ותםפס אותם במילה, הייתי באמת מקבל מוצר שהוא נחות, וזול יותר.
שלום,
יש עילה לתביעה בגין הטעיית הצרכן.
שלום,
אתה רשאי לכלול בכתב התביעה עוולות נוספות חוץ מאשר חוק הטכנאים לדוגמא - רשלנות, הפרת הסכם, חוסר תום לב, הםרת חוק הגנת הצרכן, נזקים ועוגמת נפש. כמו כן ניתן יהיה לכלול בתביעה פיצויים בגין העבודה שהחברה לא פעלה בהתאם לחוק הטכנאים.
שלום,
1. על החברה לספק לך את הארון כפי שהזמנת (ולספוג את הטעות שעשו).
2. כן, ניתן לתבוע לפיצוי בגין הפרת חוזה. ראה חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה)
3. סכום הפיצוי בהתאם לסעיפים המופיעים בחוק.
שלום,
1. ניתן להגיש תביעה על הפלייה במקומות ציבוריים בבית משפט לתביעות קטנות - ועד לסכום של 36,400 ש"ח או בבית משפט שלום עד לסכום פיצוי של 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
2. החוק קובע פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 50,000 ש"ח.
3. ככל שבית משפט יגיע למסקנה כי אין עילה לתביעה ו\או ראיות להוכחת הטענות הוא עלול לדחות את התביעה ואף לחייב בהוצאות.
4. ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת ליצור עמי קשר.
שלום,
במידת הצורך אתה רשאי לתקן את התביעה שהגשת ולעדכנה.
שלום,
כן באמצעות מכתב התראה לפני תביעה או תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
שלום,
1. ככל שההרשמה לקורס נעשתה מרחוק (לא פנים מול פנים) - אזי העסקה תחשב עסקת מכר מרחוק. אינני יודע בדיוק על מה חתמה הצרכנית (מה מהות המסמך והאם מדובר במסמך הרשמה או רק מסמך שמטרתו לחסום מלבטל עיסקה).
2. בכללי אומר כי ככל שנחתם הסכם בנושא אי אפשרות ביטול - אזי לא ניתן לבטל את העסקה, אך לכך קיימים חריגים ביניהם תום לב, הטעיה וכד'
3. כדי שאוכל להשיב על שאלה זו - עליי לעיין בכל המסמכים וההסכמים עליהם חתמה הצרכנית.
4. החוק הרלוונטי הוא חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן, (ביטול עסקה).
5. בהתאם לחוק הגנת הצרכן - אכן ניתן לתבוע בגין אי ביטול עסקה (כאשר יש לצרכן את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות בהתאם לסעיף החוק).
123
שלום,
לא אמרתי שיש סעיף ספציפי הקובע כי כללי עסקת מכר מרחוק גוברים על חתימה על חוזה פרונטלי (אם הבנתי את שאלתך). מדובר במערכת חוקים המושתתת על עובדות וראיות רלוונטיות.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.