סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,406)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

21/12/2025 18:28 מעין קול חיוב לקוח בגין טעות תפעולית של עסק
בוודאי. הנה גרסה מקוצרת, חדה וברורה, מותאמת לפורום עורכי דין, שמציגה את העובדות הקריטיות בלי עומס:


---

כותרת מוצעת:
האם ספק רשאי לחייב לקוח בגין טעות משלוח, לאחר אישור ניקוי והחלפה?

העובדות בקצרה:

רכשתי שטיח ב־1,000 ₪. לאחר קבלה התברר שאני זקוקה לשטיח גדול יותר.

פניתי לחברה לצורך החלפה.

בניסיון החזרה ראשון סירבו לקבל את השטיח בטענה לשערות בעלי חיים.

ניקיתי את השטיח בהתאם לתקנון החברה, פירטתי זאת במייל, והחברה אישרה בכתב שהניקוי בוצע כנדרש ואישרה משלוח לבדיקה.

הובהר לי שהחלפה תתבצע רק לאחר בדיקה ואישור סופי.

למרות זאת, החברה שלחה אליי את השטיח הגדול לפני אישור הבדיקה.

בשיחת טלפון מאוחרת יותר אני עדכנתי את החברה שקיבלתי את השטיח הגדול, והם הודו שלא היו מודעים לכך – כלומר מדובר בטעות תפעולית שלהם.

השטיח הגדול נפתח ונעשה בו שימוש בתום לב, מתוך הבנה סבירה שההחלפה אושרה.

לאחר מכן טענה החברה שהשטיח הקטן עדיין לא תקין, למרות האישור המוקדם בכתב.

החברה הציעה:

להעריך את השטיח הקטן ב־200 ₪ בלבד (במקום 1,000 ₪) ולדרוש ממני תשלום הפרש לצורך ההחלפה, או

להחזיר לי את השטיח הקטן ולהותירו ברשותי.


לא הסכמתי להצעות.

כעבור כשבועיים הודיעה החברה כי היא שולחת אליי את השטיח הקטן ומחייבת אותי על השטיח הגדול, וכן טענה שלא ניתן להשיב את השטיח הגדול עקב מעבר מחסן.


השאלות:

1. האם ניתן לחייב צרכן בתשלום עבור מוצר שנשלח אליו בטעות תפעולית של הספק?


2. מה המשמעות של אישור מוקדם בכתב לכך שהניקוי בוצע בהתאם לתקנון, ולאחר מכן חזרה מהאישור?


3. האם מדובר בחוסר תום לב ו/או הפרת חובות לפי דיני הגנת הצרכן?


4. האם יש עילה לתביעה (למשל תביעות קטנות), ומה דרך הפעולה המומלצת בשלב זה?

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.