סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

20/12/2014 18:44 נועה דמי ביטול עסקה - 5% מהתמורה או "תקנון החברה"
שלום רב,
ברצוני לקבל את חוות דעתכם לאור סיפור שאירע לנו השבוע ואנו אובדי עצות: בעלי רכש מדרסים בעלות של 1,900 ש"ח. כבר ביום המחרת הודיע על ביטול העסקה (מנסיבות אישיות שלנו) וביקש לחייב סכום של 95 ש"ח שהינו 5% מהתמורה, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן - ביטול עסקה.
אלא מה? העוסק התעקש לגבות 350 ש"ח בהתאם ל"תקנון החברה".אם כך - מה גובר ? האתר והתקנון של העוסק - או החוק והתקנות?מטבע הדברים ודאי שהחוק - שהרי, העוסק יכול היה גם לכתוב 800 ש"ח דמי ביטול או כל סכום אחר כאוות נפשו - אך אין פה מידתיות וזה בלתי-סביר בעליל.
אני במקרה גם עו"ד ובשיחתי עם מנהל העוסק הבהרתי לו כי איננו יכול "להתעשר שלא כדין" או לגבות דמי ביטול בניגוד לחוק (כאמור- 5% משווי הטובין או 100 ש"ח, לפי הנמוך), שמדובר בחוזה אחיד וכו'... והוא הסביר לי ש"החומרים שהוא השתמש בהם לצורך מדידת קרסול רגלו של בעלי שווים 350 ש"ח ועכשיו הם נזרקים לפח". קיבלתי את הדברים, בדקתי, אך אין ממש בדבריו ולכל היותר חומרים אלו (גבס) נעים בין 60-150 ש"ח.
יצוין כי השיחה עמו הייתה ממש מתלהמת וכל שידע להגיד היה "אז תתבעי אותי, אז שהשופט יחליט"..אנו עדיין מתעקשים שלא לשלם סכום זה של 350 ש"ח, אך מה לעשות? לתבוע אותו? לעשות "הכחשת עסקה" באשראי?
הרי זה אבסורד ובלתי צודק בעליל שכל חברה או בעל עוסק יוכל לקבוע בתקנון שלו סכום כעולה על רוחו, מבלי ליידע את הצרכן על כך במעמד הקניה או לכל הפחות להיצמד לרף של החוק - 5% מהתמורה.(שהרי קיים פה פער משמעותי מ-95 ש"ח לעומת 350 ש"ח) אודה לתשובתכם כיצד לפעול, אני ממש חסרת אונים.
נועה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.