סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על פלילי(1,166)

שאל בפורום פלילי

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום פלילי

איזור: תל אביב
פקס: 039643614
טלפון: הצג טלפון

"את המשרד הקמתי במטרה לסייע לאזרח הקטן מול רשויות החוק בהליכים פליליים"

07/12/2014 12:55 אלעד שאלה מחו"ל
שלום,

אני אזרח ישראלי שגר בחו"ל. אין לי שום עבר פלילי כלשהו. בביקורי האחרון בארץ פרץ עימות מילולי ביני ובין נציג שירות של חברה מסוימת. בשום שלב לא קיללתי אותו ולא איימתי עליו (אבל כן הזהרתי אותו שאני אגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הונאה) ובטח ובטח שלא נקטתי בשום אלימות פיסית. למרות זאת, בשלב מסוים, הוא הזמין את המשטרה. לא באמת ברור לי למה. מכיוון שלמיטב שיפוטי לא עברתי שום עבירה ומכיוון שטיסתי חזרה לארץ מגוריי הייתה אמורה להמריא מספר שעות לאחר מכן, עזבתי את המקום מבלי להמתין למשטרה וטסתי חזרה לארץ מגוריי. מאז עבר כחודש ולא שמעתי שום דבר מהמשטרה (כתובתי במשרד הפנים היא הכתובת של הוריי. לכן אני מניח שאם הם היו מחפשים אותי הם היו מגיעים או שולחים מכתב אליהם). למרות זאת, לאחרונה החלו לקנן בי ספקות שמא אולי לא נהגתי כשורה מבחינה חוקית. שאלותיי הן:
א. האם בנסיבות הללו הייתי חייב לחכות למשטרה?
ב. האם בנסיבות הללו העובדה שטסתי חזרה לארץ מגוריי עלולה להיחשב לשיבוש הליכי משפט, או התחמקות מחקירה, או משהו דומה?
ג. האם המשטרה יכולה להכריז עליי כדרוש לחקירה או להוציא כנגדי צו עיכוב יציאה מהארץ מבלי לנסות ליצור אתי קשר קודם (דרך הוריי), אולי משום שידוע לה שאיני נמצא בארץ?
ד. גם אם התשובות לשלושת השאלות הקודמות היא שלילית, האם אתה סבור שיש כאן בכל זאת פוטנציאל לאיזושהי הסתבכות פלילית ולו הקלה ביותר או שסביר להניח שבסופו של דבר המשטרה בכלל לא התעסקה בזה?

תודה רבה מראש,
אלעד

אינני מכיר את נסיבות האירוע עצמו כך שקשה לי לחוות דעה האם יש כאן פוטנציאל לאירוע פלילי וכפועל יוצא לחקירה וכו'.
מאחר ועזבת את המקום לא ניתן לדעת האם המשטרה הגיע למקום. בהנחה שלא תקפת פיזית או איימת אזי אני לא רואה איזו עבירה יש כאן. סביר להניח שאם זה המצב המשטרה לא היתה עושה כלום והמקסימום היה להרחיק אותך מהמקום.אני מניח שלו היית דרוש לחקירה היו מחפשים אותך אצל הוריך. היה ולא - ספק בעיניי האם המשטרה בכלל מתעסקת בזה.

עו"ד ערן צלניקר

קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה.
בהינתן שאני מעונין מאד להימנע ממצב שבו בביקורי הבא בארץ אופתע לגלות בביקורת הגבולות שבכל זאת מתנהלים נגדי איזשהם הליכים, האם אתה סבור שכדאי לי ליצור קשר עם המשטרה בעצמי או באמצעות עורך דין ולברר, כך שבמידה וישנם איזשהם הליכים אוכל להערך מבעוד מועד? או שהסיכויים לכך כל כך נמוכים (בהינתן שמה שכתבתי בפנייתי הראשונה נכון) שחבל להשקיע בכך זמן ומאמצים?
שאלה שנייה: האם המשטרה יכולה לסגור תיק מחוסר עניין לציבור (דבר שלמיטב ידיעתי משאיר איזשהן עקבות) מבלי להודיע על כך לנשוא התלונה?
אני מתנצל אם אני נשמע פרנואיד. אני פשוט חרד לשמי הטוב. בנוסף, מכיוון שאני גר בחו"ל, לעיכוב יציאתי מהארץ בזמן ביקור עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על פרנסתי וכפועל יוצא מכך על חיי בכלל.

שוב תודה רבה על היעוץ,
אלעד

אתה יכול להיעזר בעו"ד אבל נראה לי שהסיכוי שעשו משהו מאוד קלוש. זו התרשמותי.
תוכל לפנות למשטרת הגבולות ולברר האם עומד כנגדך עיכוב/רישום כלשהו בגבול. חפש את הטלפון בגוגל.
לגבי עילת סגירה - כל תיק שנפתח ונסגר הודעות הסגירה נשלחות אוטומטית למתלונן ולחשוד
לכשתגיע לישראל אתה מוזמן ליצור עמי קשר לייעוץ מקיף יותר

עו"ד ערן צלניקר

עורכי דין מובילים בפורום פלילי

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד ערן בן עמי

"תחום דיני התעבורה בדמי ובנפשי. אני משתדל להעניק טיפול אישי, מעמיק ומקצועי לכל לקוח ולקוח. הדבר ניכר בפריצות הדרך להן גרמתי בסוגיות מרכזיות בתחום ..."

עו"ד עמית בר-טוב

"ניסיון כביר בייצוג מול מוסדות רשת המיסים והחקירה, בכל הערכאות השיפוטיות, בין השאר בעבירות צווארון לבן, מס וכלכליות ..."

עו"ד יאיר מושיוב

"בכל תיק שבטיפולי בתחום המשפט הפלילי והתעבורה, אני עושה כל שביכולתי לייצג את לקוחותיי נאמנה. אני רואה בייצוג, עוד בשלב המקדמי בתיק, כגון בחקירה משטרתית, חשיבות רבה העשויה לצמצם נזקים"

פסקי דין אחרונים בנושא פורום פלילי

החזקת סם שלא לצריכה עצמית

בחור צעיר הוחזק במעצר והואשם בייבוא סם מסוכן מהודו ובהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. עיינו בתיק לדוגמה שנוהל עלי ידי עוה"ד, מנהל פורום משפט פלילי באתר.