סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני משפחה(909)

שאל בפורום דיני משפחה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

14/09/2013 15:24 לילית שינוי תצהיר
אני בת 53 .אמי נפטרה לפני שנה 11 שנים .לפני שנפטרה היא ואחי בן 47 שגר אתה עד סוף ימיה רווק קנו הדירה מעמיד.ר אחי נתן צ'ק בשמו .אך לאחר שאמי נפטרה ב2012 התברר שאין צוואה. שני אחיי הגדולים הוציאו צוו ירושה, שחמשת הילדים של אמי שהם אחיי יורשים כל אחד חמישית מהעזבון . שאלתי היא לגבי הדירה .
אחי לצורך העיניין נכנה אותו יוסי כ,ל הזמן טען ,שהוא קנה הדירה מכספו(הציג העתק של חוזה הקניה עם עמידר בשם אמי,הציג העתק הצ'ק))והוא ואחותי הגדןלה שתומכת בו טענו, שאמי אמרה תמיד שהיא רוצה שהדירה תהיה שייכת לדוד אחרי מותה .יש לציין שבאותה תקופה לאחר מות אמי האמנתי לאחי ולאחותי שטענו, שאם אחי נתן צ'ק מכספו ,ואם אמי הבטיחה בעל פה הדירה לאחי ושהוא טיפל בה באבי שנפטר ולא התחתן והביא ילדים(הכל מבחירה שלו כיוון שכל האחים הציעו עזרה והוא סרב בטענה ,שאמי רוצה שרק הוא יטפל בה)אני חמלתי עליו והסכמתי יחד עם אחותי לתמוך בו לוותר על חלקי בירושה ולצדד באותו קו של אחי ושל העורלך דין שלו, שהדירה שייכת לו למרות שאין צוואה ,שבה אמי מורישה הדירה לאחי. בגלל הצ'ק ובגלל שאמי אמרה לאחותי שהיא רוצה שהדירה תהיה של יוסי.שני אחיי הגדולים דרשו לממש את זכותם בצוו הירושה ותבעו אותי ואת יוסי ואת אחותי שמתנגדים לממוש צוו הירושה ופרוק שיתוף.יש לציין ,שיוסי גם תבע את כל האחים(אני ואחותי התומכות רק מבחינה פורמלית נתבענו) חתמתי על תצהיר בהתחלה אצל עורך דין של אחי יוסי שבו אני מוותרת על חלקי לטובת אחי ושאני מאמינה שהדירה שייכת לו.אגב גם חששתי מאוד לבקש חלקי כיוון שהוא התנהג בצורה מאיימת ומשפילה עם קללות אל האחים ,שרצו חלקם בטענה שהם עושקים אותו ושהם רוצים לזרוק אותו מהדירה, ואין לו כלום לא אשה לא ילדים ולא נכסים. בתצהיריי אני תומכת ביוסי ואומרת שאני יודעת שהדירה שייכת לאחי ,ושהוא טיפל היטב באמ.י באותה תקופה לא ידעתי שלפי חוקי עמידר -עמידר נותנת רק לאמי הזכות לקניית הדירה, ובמידה והיא רוצה לתת הזכות ליוסי צריכה היתה להסדיר זאת עם עמידר או לרשום שהדירה מועברת ליוסי בצוואתה, וזה לא נעשה. בהמשך חתמתי על שני כתבי הגנה כתוב בהם, שאין לי כל טענה או תביעה ביחס לדירה ואני מסכימה שהדירה לא שייכת לעזבון אמי אלא לאחי יוסי .לפני חודשיים היה דיון בבית משפט האחים נשלחו לגישור זה בשלבים ,אך כיום בעקבות זה שאחי מתייחס אליי לא יפה בזלזול ובצעקות החלטתי שאני רוצה לשנות תצהיריי ולבקש את חלקי בירושה ,האם זה אפשרי דרך עורך דין לשנות תצהירים שנתתי בגלל יחסו המשפיל של אחי ,שהתייחס למתנתי בצורה מחפירה .יש לציין שבקשתי ממנו לא לשאת בהוצאות ההליך מגשרת שמאי וכדומה כיוון שאין לי כסף לעזור לו בזה ומספיק שאני מוותרת על חלקי בירושה שזה 186.000 שקל הוא סרב ואמר, שאני אשלם הכל ובצעקות כמובן.אשמח לדעתך המון תודה!
שאלתי בנוסף האם ללא שינוי תצהיר אני יכולה לגשת לגישור שקיים כבר ולבקש לממש את זכויותיי בדירה או זה לא אפשרי לפני שאשנה תצהירי שבו אני מוותרת על חלקי לטובת אחי ושהדירה שייכת לאחי.

לילית שלום,

לצערי, קשה לי מאוד להתייחס לכל האמור בפנייתך המאוד ארוכה.
עקרונית, בהליך של גישור, כשמו כן הוא, ניתן לעשות כל דבר ולקיים כל הליך שהוא, בין אם שונה התסקיר בין אם לאו.
לעניין שינוי תצהירים- במידה והם הוגשו לבית המשפט, עליך להגיש בקשות מנומקות לבית המשפט על מנת לשנות את תצהיריך.

עורכי דין מובילים בפורום דיני משפחה

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

עו"ד אריה לרנר
עו"ד אריה לרנר

"המשרד מציע פתרונות משפטיים ברמה גבוהה, תוך התאמה מלאה לצרכיו של הלקוח ובהתאם לנסיבות המקרה..."

אורית בן ברוך
עו"ד אורית בן ברוך

"הניסיון המקצועי שלי יחסוך לכם מס.."

עו"ד סימיה ויצמן
עו"ד סימיה ויצמן

"ניסיון עשיר בטיפול וייצוג בתחום דיני המשפחה והגירושין, ברגישות ובמקצועיות חסרת פשרות..."

פסקי דין אחרונים בנושא פורום דיני משפחה

משמורת משותפת
משמורת משותפת בקונפליקט גבוה

עו"ד אמיר שי המתמחה בהליכי משמורת משותפת, בסקירה מרתקת על הקונפליקט המתעורר עקב משמורת במשפחות בהם ההורים אינם מסתדרים ביניהם.