סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני משפחה(909)

שאל בפורום דיני משפחה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

19/12/2021 16:47 איציק מיצוי זכויות אישה
זוג קשישים כיום בנישואין שניים של כ-20 שנה חתמו על הסכם ממון לפני הנישואין-לטענת הקשישה לאחר חתימה על ההסכם ממון בפני העו"ד הזוג לא הלך לבית משפט או כל גורם משפטי אחר (לאישור ההסכם או כל דבר אחר)ומיד אחר החתימה נישאו. בהסכם סעיף מהותי-בו מתחייב הבעל לפתוח חשבון בנק משותף בו יופקדו כל הכנסותיהם והוצאותיהם... - סעיף זה לא קויים מעולם-למרות מספר בקשות מצד האישה- הבעל דחה אותה כל פעם בעיקר מסיבת הבירוקרטיה והסיבוך שבעניין...אך מאידך כל כלכלת הבית נשענה בעיקר על חשבון הבעל-ולא החסיר מאישתו דבר ואף נתן לה כרטיס אשראי (מוגבל בסכום הקנייה)-שתוכל לקנות מה שתרצה-היא היתה עקרת הבית ואף טיפלה בשני ילדיו שחיו בבית המגורים עם פיגור שכלי וקצבאות בטוח לאומי שלהם הופקדו בחשבונו והבעל עבד במספר מקומות..-בעקבות דמנציה קשה שלקה בה הבעל לפני כשנה-חשבון הבנק שלו הוקפא ע"י הבנק,ובעקבות פניה של האישה למינויה לאפוטרופוס לבעלה-והתנגדות של ביתו (מנישואין קודמים) מונה אפוטרופוס חיצוני. הפגיעה הכלכלית הקשה שיש לאישה מאז חלה בעלה היא ענקית-והיא מבקשת לתבוע את זכויותיה הכלכליות בחשבונו של בעלה-הן ע"פ ההסכם ממון-שמראה על כוונת השיתוף של הבעל והאישה והן ע"פ ההתנהלות הכספית ב-20 שנה האחרונות. מהן אפשרויות התביעה של האישה למיצוי זכויותיה הכספיות ?

שלום איציק,
הסכם ממון שלא אושר הוא חסר תוקף מכוח חוק יחסי ממון בנין בני זוג. עם זאת, בנסיבות מיוחדות ניתן להקנות להסכם תוקף משפטי ברמה החוזית, מכוח דינים אחרים. נטל ההוכחה, כי הסכם ממון שלא אושר עדיין תקף מבחינה חוזית משפטית רובץ על הצד הטוען זאת ויש להגיש תביעה לאכיפת הסכם ממון לבית המשפט לענייני משפחה.

להמשך פגישת ייעוץ ניתן לפנות בנייד: 052-5407233.

עו"ד אביב סטרול - מנהל פורום משפחה.

שלום העו"ד אביב. השאלה היא איך האישה שנקלעה לפגיעה קשה בזכויותיה הכלכליות- מתמודדת מול האפוטרופוס שמונה. האם יש לה זכות לתבוע חלוקת רכוש או לפחות חלוקת כספים שלה ובעלה -כך שתוכל להמשיך לחיות בכספה באותה רמת חיים- בה היתה עד שבעלה חלה בדמנציה?

עליה להגיש תביעה מתאימה לבית המשפט למשפחה לסעד הצהרתי שהסכם ממון תקף מכוח דיני החוזים והתנהגות הצדדים וכן מחצית מהכספים או בכל רכוש משותף שייך לה והיא יכולה לעשות בו כרצונה לאור כשירותה לעשות כן.

לקביעת פגישה ניתן ליצור עמי קשר בנייד: 052-5407233.

עו"ד אביב סטרול- מנהל פורום משפחה

שלום לעו"ד. בדומה למצב שמתואר ע"י איציק - האם לאחר מות הבעל- תוכל האישה לתבוע מחצית מהכספים של הבעל מכוח חיי הכלכלה המשותפים של בני הזוג בנוסף לחוק הירושה בו האישה יורשת מחצית מרכוש הבעל.
כלומר מה תוכל האישה לתבוע לאחר מות הבעל- בנוסף לעניין הירושה? או שלאחר מות הבעל- נותר רק עניין הירושה (צוואה או חוקה הירושה)?

האישה תצטרך להגיש בקשה לצו ירושה ככל שלא קיימת צוואה בהיותה בת זוג יורשת על פי דין מחצית מהרכוש השייך לבעל כך שסך הכול האישה יורשת על פי דין חוק הירושה מחצית מהרכוש המשותף ומחצית מחלקו של הבעל ברכוש המשותף וסך הכל 75 אחוז מהרכוש המשותף.

לקביעת פגישה ניתן ליצור עמי קשר בנייד: 052-5407233.

עו"ד אביב סטרול- מנהל פורום משפחה

עורכי דין מובילים בפורום דיני משפחה

עו"ד דניאל הומיונפר
עו"ד דניאל הומיונפר

"מתמחה בתחום הגירושין והגישור, ועוסק בין היתר בתיקים בעלי מורכבות משפטית גבוהה, בסבלנות רבה, זמינות ושקיפות מלאה בכל צעד וצעד בדרך..."

עו"ד עודד פסקל

מנהל משרד התחום דיני משפחה , הסכמי ממון , הסכמי גירושין מורכבים , ירושות צוואות ועוד. צוות המשרד ישמח להעניק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלבי התהליך

יניב בוקר
עו"ד יניב בוקר

"מתמחה בדיני משפחה בכלל ובהליכי גירושין בפרט. מוזמנים לשוחח עימי לקבלת האסטרטגיה המשפטית הנכונה עבורכם...".

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

פסקי דין אחרונים בנושא פורום דיני משפחה

משמורת משותפת
משמורת משותפת בקונפליקט גבוה

עו"ד אמיר שי המתמחה בהליכי משמורת משותפת, בסקירה מרתקת על הקונפליקט המתעורר עקב משמורת במשפחות בהם ההורים אינם מסתדרים ביניהם.