סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני חברות(63)

שאל בפורום דיני חברות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

18/11/2017 22:18 רוני החתמת ייצרן על חוזה בלעדיות
שלום
יש לי שאלות בנושא חוזה אקסלוסיביות
1. אם אני לא רוצה לחשוף לייצרן את תכניות המוצר שלי ולאיזה שימוש נועד לפני שהוא חותם לי על בלעדיות(שייצר רק עבורי ולא יחשוף לאחרים) אז איך אוכל להחתימו על חוזה?
הרי בחוזה צריך להיות מצויין באיזה מוצר מדובר... איך יוצאים מהמילכוד הזה?
חשבתי אוליי לציין בחוזה שמדובר במוצר שיתואר בניספח ואת הניספח אגיש לייצרן לחתימה רק אחרי שקיבלתי את החוזה חתום, אבל גם כאן ישנה בעייה:
אם יסרב לחתום גם על הניספח אז אין משמעות לחוזה...
2. אם אני מייצר בסין ומוכר בארה"ב, לאיזה חוק צריך להיות כפוף החוזה, ישראל ,סין או ארה"ב? או שאין צורך לציין זאת בחוזה?

תודה
רוני

רוני שלום,
האתגר שניצב בפניך הוא נפוץ ויש לבחור את האסטרטגיה העסקית והמשפטית המדוייקת ביותר עבורך, כזו שתסייע להוציא לפועל בדרך בטוחה ומהירה את החזון והמטרות. time to market הוא מאוד חשוב אך לא על חשבון איכות התשתית המשפטית של העסק ומקצועיות הסכמי הייצור שנמצאים בלב הפעילות שלו. התכנון והייעוץ נעשה בד"כ בפגישה עם אנשי מקצוע כמו עורך דין מסחרי. הסכם הייצור צריך להביא לידי ביטוי את האינטרסים המסחריים שלך וליצור הגנות משפטיות על הפעילות העסקית המתוכננת וכמובן בין היתר מהצד התחרותי.
יצרנים אינם אוהבים לחתום על הסכמי סודיות שעלולים להגביל אותם בעתיד אך עם זאת ניתן להגיע להסכמה עמם על נוסח מקובל בטרם צפייה במצגת ראשונית. ככל שנוצרת דינמיקה חיובית ועניין בשיתוף הפעולה, היצרן יביע נכונות להעמיק את המחוייבות החוזית שלו כלפיך. כמובן שהסכם הייצור צריך לכלול תנייה שכל עוד הנך מייצר אצלו ובמשך תקופה נוספת לאחר מכן, הוא לא יוכל לייצר מוצרים זהים/דומים ללקוחות אחרים שהנם מתחרים פוטנצייאלים שלך. היצרן מצדו עלול לדרוש שסעיפים אלו יחולו בכפוף להזמנות מינימום ויעדים כספיים שנתיים, ככל שמדבור בתחום ייצור שכבר נהוג אצלו. אם מדובר בתחום ייצור חדש אז יתכן שהוא יגלה יותר גמישות בנושא זה.
בקשר לתניית שיפוט והדין החל על ההסכם, היצרן הסיני ידרוש ללא ספק שהדין החל ההסכם יהא הדין הסיני ובית המשפט המוסמך יהיה בקרבתו כלומר בעיר שבה הוא פועל וזאת בכדי להקל על התדיינות משפטית עתידית ועל ההוצאות הכרוכות בכך. הנושא חשוב מעין כמותו וניתן לדרוש בשלב המו"מ הטרום החוזי שהדין החל ותניית השיפוט יהיו באזורים ניטרליים שבהם לא יהיה יתרון יחסי למי מהצדדים.
אתה מוזמן לפנות אלי בטלפון המופיע בעמוד שלי באתר ואשמח לעזור לך בעניין.
בברכה, דרור.

עורכי דין מובילים בפורום דיני חברות

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.