סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(773)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/04/2017 18:55 סימה בר מצווה באולם ארועים בר מצווה באולם ארועים
שלום רב, חגגנו בר מצווה לבננו הבכור באולם ארועים. בארוע עצמו לא קיבלנו את האוכל שהובטח לנו אלא את מה שבעל האולם מצא לנכון להוציא, (יש לי הקלטה מפורשת של ההזמנה) , בנוסף השרות באולם היה מתחת לכל ביקורת וכל מלצר שהיה שם שירת עוד 2 ארועים במקביל. האורחים שלי התלוננו ולי הייתה בושת פנים רבה.
בנוסף, שבועיים לאחר שכבר סגרנו ושילמנו על החשבון בעל האולם אמר שהתפריט יהיה כשר לפסח ולכן לא נוכל לקבל את המנות השניות והקינוחים כי זה חמף ולכן הוציא לנו עוגיות של פסח למרות שבפרוש אסרנו עליו לעשות זאת.
יש עוד הרבה דברים שהיה לנו בהם מפח נפש, השאלה האם ניתן לתבוע אותו על עוגמת נפש (שילמנו לו את הכל, כי הוא איים עלינו )....

שלום,
כן בוודאי.

06/04/2017 10:17 ברי גרין הטעיית צרכנים בגולן טלקום ועוד חברות הטעיית צרכנים בגולן טלקום ועוד חברות
בחלק מהחבילות קיימת הפסקת גלישה מנפח גלישה מסוים. לגיטימי. בחלקן מוצעת האטת גלישה לאחר נפח מסוים. העניין הוא שברמי לוי תקשורת לדוגמא, ההאטה עדיין מאפשרת שימושים מסוימים כמו גלישה בדפדפן, בעוד בגולן טלקום היא כל כך נמוכה שהיא לא מאפשרת כלום בטלפון מודרני. (ולדעתי גם בטלפון לא מודרני).
האם זו הטעיית צרכנים? האם יש דרך לחייב מהירות מינימלית כשהחבילה כוללת האטת גלישה?

שלום,
אני מציע לך לפנות בעניין זה לפורום תביעה ייצוגית ולא תביעות קטנות.

15/03/2017 23:12 דויד התקנת מטבח,מתקין לא מגיע ולא מודיע התקנת מטבח,מתקין לא מגיע ולא מודיע
שלום
אני מתקשר אחרי הפגישה שהייתה אמורה להיות עם מתקין מטבח של איקאה.
הוא לא הגיע ולא הודיע מראש.
התקשרתי לשרות שלהם,נתנו לי להמתין 10 דקות וניתקו.התקשרתי חזרה - ענו בלי לדבר והשאירו אותי באוויר כמה דקות ונתקו שוב..
התקשרתי ואמרתי שהשיחה מוקלטת, הנציגה אמרה שאין מה לעשות והמרכיב התעכב בדירה אחרת ורק ביום רביעי יקבע פגישה חדשה.
שאלתי אם אפשר שהוא יבוא אחכ או לדחות מישהו שנקבע ליומיים הקרובים ולהתקין אצלי,היא אמרה זה מה שיש ואני אצטרך להתמודד עם מנהלת אם היא תתקשר.
מה אני יכול לעשות מבחינה חוקית, המטבח כבר אצלי בבית? תודה

שלום,
תוכל להגיש תביעה בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל אי הגעתו כפי שנקבע.

15/03/2017 23:12 דויד התקנת מטבח,מתקין לא מגיע ולא מודיע התקנת מטבח,מתקין לא מגיע ולא מודיע
שלום
אני מתקשר אחרי הפגישה שהייתה אמורה להיות עם מתקין מטבח של איקאה.
הוא לא הגיע ולא הודיע מראש.
התקשרתי לשרות שלהם,נתנו לי להמתין 10 דקות וניתקו.התקשרתי חזרה - ענו בלי לדבר והשאירו אותי באוויר כמה דקות ונתקו שוב..
התקשרתי ואמרתי שהשיחה מוקלטת, הנציגה אמרה שאין מה לעשות והמרכיב התעכב בדירה אחרת ורק ביום רביעי יקבע פגישה חדשה.
שאלתי אם אפשר שהוא יבוא אחכ או לדחות מישהו שנקבע ליומיים הקרובים ולהתקין אצלי,היא אמרה זה מה שיש ואני אצטרך להתמודד עם מנהלת אם היא תתקשר.
מה אני יכול לעשות מבחינה חוקית, המטבח כבר אצלי בבית? תודה

09/03/2017 14:45 אלון אמיר פירסום מחר שגוי באתר אינטרנט פירסום מחר שגוי באתר אינטרנט
באתר אינטרנט פורסם מחיר שגוי לחבילת נופש
בשיחתי עם שירות לקוחות של האתר נאמר לי שבדף הפירסום צויין החל מ399 דולר והם מסרבים לאשר עיסקה זו
קיבלתי במייל את שוברי ההזמנה אחרי הקנייה
מה החוק אומר?
האם הם מחוייבים לאשר עסקה זו?
ואם יש הצדקה לתבוע את האתר?

שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן על החברה למכור לך את המוצר במחיר שפורסם, גם אם הפרסום נעה בטעות.
החוק קובע פיצוי של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

28/02/2017 22:02 אנה ביטול העסקה ביטול העסקה
שלום!
הזמנתי מזרן, תשלומים בכרטיס אשראי כולל הובלה .בהאספקה בבית ביום שיש 24.02 בזמן בדיקת המזרןן התגלה כתם צבע שחור בערך 4 ס"ם במזרן בצד שלא ישנים ולא סופקה תעודת אחריות. המוביל צילם הכתם וגם אני צילמתי . מייד מסרתי הודעה לחברה ושלחתי תמונות במייל. לא היה שום שימוש במזרן חוץ מהורדת הניילון ע" י המובילים לפי הוראת בעל פה בחנות בזמן הרכישה. הניילון נשאר בבית . אני רוצה לבטל את העסקה עקב הפגם במזרן תוך 14 יום לפי חוקי מדינת ישראל -שלחתי לסניף במייל בקשה על ביטול העסקה- בתשובה בשיחת טלפון המנהל הסניף אמר, שהכתם בהמזרן החדש זה לא הפגם! והוא לא מאשר ביטול העסקה עקב הפגם ובמידה אני אחזיר המזרן לחנות הוא יסרב לקבל אותו. והציע להחליף את המזרן. אני לא רוצה להחליף - מספיק פעם אחת לקבל המוצר החדש עם הכתם ולא רוצה לחכות עוד פעם 25 יום ואין אמונה לחברה . כמובן פניתי לממונה במשרד התעשייה ולמועצה ישראלית לצרכנות ולההסתדרות.
1. מה אפשר לעשות כדי לבטל את העסקה עקב הכתם לפי חוק ולקבל החזר כספי מלא? 2. איך אפשר להחזיר את המזרן האם בחנות יסרבו לקבל אותו?
3.מי ישלם הובלה מבית לחנות להמזרן עם הכתם - אני לא הזמנתי המזרן עם הכתם ולא אחראית על טעוית החברה. החנות בחיפה והמזרן בנצרת. ואני פנסיונרית.
תודה.

שלום,
במידה והחנות מסרבת לבטל עסקה, עליך להגיש תביעה לביטול עסקה בבית משפט לתביעות קטנות.
בית המשפט יקבע גם מי אחראי על החזרת המזרון לחנות.

27/02/2017 13:51 גד האם קיימת עילה לתביעה האם קיימת עילה לתביעה
שלום, ברצוני לשאול האם יש עילה לתביעה כנגד חנות/מעבדה סלולרית אשר לאחר שחיכיתי לסיום הטיפול במשך מעל חודש(הטיפול היה במסגרת האחריות) הטלפון חזר עם תקלה אחרת כתוצאה מסגירה לא טובה של הפאנל כנראה. לאחר שאנשי המעבדה ניסו אמנם לבוא לקראתי ולשלוח שליח שיאסוף את הטלפון ממני כדי לתקן את התקלה הספציפית הזאת הוא חזר שוב עדיין עם התקלה לא מתוקנת במלואה. כלומר מחכה חודש וחצי והטלפון לא תקין במלואו. החנות מבחינתם מאד רוצים לעזור אך המקסימום שהם יכולים לעשות זה לנסות לתקן שוב ועל כך הם מתעקשים(כלומר הם לא מתנערים מאחריות אך לא יכולים גם להציע משהו מעבר לתיקון עצמו). אני מבחינתי רוצה לתבוע אותם בבית משפט על הסכום שהיה עולה לי לתקן את הטלפון את התקלה הראשונה במעבדה פרטית (לא במסגרת אחריות) ועל עלות התיקון במעבדה פרטית של התקלה השניה וזה מבחינתי מייצג את הזמן שחיכיתי לחינם לטלפון שחזר בסוף לא תקין. רציתי לדעת אם יש עילה לתביעה שכזאת.
השאלה השניה היא שאלה על מה קורה אם הצד התובע מפסיד במשפט-האם אני נקנס בסכום כלשהו?
תודה

שלום,
בהתאם לדברים המתוארים יש עילה לתביעה.
בהליך של תביעות קטנות מי שקובע תשלום הוצאות למפסיד הוא בית המשפט.
ברוב המקרים וכאשר לא מדובר בעורכי דין, בתי משפט לא מטילים הוצאות, אך כפי שכתבתי זה תלוי בשופט ובמקרה.

03/03/2017 21:23 בר נעקצנו על ידי חברת ההובלות סוניגו. מה אפשר לעשות? נעקצנו על ידי חברת ההובלות סוניגו. מה אפשר לעשות?
בחוזה ההובלה דלת לדלת, סוניגו התחייבו במפורש שהשירות כולל:
"unloading of all goods - normal access up to second floor and up to 20 meters from truck to entrance"
ביתינו נמצא בקומת קרקע ברחוב נורמלי עם גישה נורמלית ועם חנייה רבה מאוד שהספיקה גם עבור אוטובוס. אין שום בעיית גישה לרחוב למשאית בגודל נורמלי, למשל כבאית ויש אפילו חניה יעודית לכבאית ליד ביתינו. אף על פי כן, חוייבנו בתוספת בסך 300 דולר!!! על אף ששלחנו 4 קוב בלבד, סוניגו הגיעו במשאית כל כך ענקית שהנקודה הקרובה ביותר שחוקי התנועה התירו לתפלץ להגיע היתה במרחק של 3 בלוקים מביתינו. מדובר במשאית של 18 גלגלים ובאורך מעל 16 מטר (!!!). על כן היה צורך להעביר את התכולה לטנדר קטן. סוניגו מתנערים מהתייבותם בחוזה ומסרבים להחזיר את 300$ הנוספים שבהם חוייבנו על מנת לקבל את המשלוח.
מה אפשר לעשות?
תודה רבה

שלום,
קראתי את הדברים. אנא צרו איתי קשר טלפוני ביום ראשון כדי שאוכל להבין לעומק את הדברים.

19/02/2017 18:09 יוגב .. שאלה        . שאלה .
היי אשמח לדעת אם תביעה קטנה שהגשתי נגד רופא שיניים שלי שטיפל בי ברשלנות והשופט מעניק כל פעם החלטה ידון בדיון. האם במקרה והשופט ירצה שהתיק יועבר לשלום, אזי אני יחוייב בהוצאות? מה קורה במצבים כאלו של העברה לשלום, אשמח לדעת.

שלום,
1. כן. השופט שנותן את ההחלטות בתיק הוא גם השופט בדיון.
2. במקרה והתיק יועבר לשלום אתה לא תחויב בהוצאות, אך יהיה עליך לשלם את הפרש תשלום האגרה, אני מניח שהנתבע ישכור עו"ד שייצג אותו, דבר שיאלץ גם אותך לשכור שירותי עו"ד לצורך ייצוג, בהמשך אני מעריך שתצטרך להביא חוות דעת רפואית של מומחה ו\או שבית משפט ימנה מומחה ... במילים אחרות לא תחויב בהוצאות בגין העברת ההליך, אך העברת ההליך יגרום לך להוצאות רבות נוספות בגין ההליך שאינו תביעות קטנות.

14/02/2017 20:42 אימאן איקאה הבטיחה מטבח כמו בקטלוג קיבלנו חצי מטבח איקאה הבטיחה מטבח כמו בקטלוג קיבלנו חצי מטבח
לפני כחודש הזמנתי מטבח מאיקאה בעלות 23 אלף שקלים המטבח, הבטיחו שאחרי יומיים יעשו את ההובלה ואת ההתקנה אחרי 4 ימים, המתקין שלהם הגיע וגילה שחצי מהמטבח או חסר או פגום, הוא דיבר ע נציגה וגם אנחנו דיברנו מאז עברו שלושה שבועות שהם מבטיחים לחזור ועוד אין לנו מטבח . אנחנו לא מצליחים להתקין שיש כי אין מטבח שלם, אין לנו מתקן מים, כיריים כלום! פשוט גרים בבית מלון כי כל דברי המטבח בחדר השינה שלנו ואין מקום למיטה אפילו ... שלושה שבועות מבטיחים לסדר את העניין וכשמבקשים תשובות או מבקשים לדבר עם מנהל פשוט מעבירים אותנו להמתנה ללא כל מענה
צירפתי תמונה למטבח שהובטח ולמה שקיבלנו ! כך השאירו את המטבח בצורה הזו פשוט לא נגענו! כששלחתי את התמונה למנהלת היא אמרה שדווקה המטבח נראה יפה מאוד וחסרים מעט דברים שיסדרו תוך כמה ימים ... ביקשתי לבטל עסקה איימה עליי שאני הולכת לשלם 1900 שח על פירוק ואז הגענו להסכמה שמתקינים תוך שבוע את החוסרים, לא קיבלנו את החוסרים המובטחים ועדיין מחכים!. אנחנו מוזנחים ללא תשובות והם פשוט וכשאנחנו אומרים שזכותנו לקבל תשובה ולא רוצים לסגור עד שנקבל תשובה הם מעבירים אותנו להמתנה ללא מענה
השיחות מוקלטות והם מעבירים אותנו ללא מענה ואומרים שאם לא ננתק זה מה שהם יעשו
מה לעשות איך מתקדמים?

שלום,
באם אינכם מצליחים לפתור את העניין בעצמכם, אני ממליץ לכם לפנות לאיש מקצוע (עו"ד) כדי שיטפל בעניין בשמכם.
במידה ואתם מעוניינים בייעוץ וסיוע משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי.