סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(756)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/01/2017 08:01 ארגמן חוק הספאם חוק הספאם
שלום רב
קיבלתי אימייל ספאם.
שולח האימייל, טוען שנרשמתי לרשימת התפוצה שלו (דבר שלא באמת קרה).
הוא אף שלח לי צילום מסך של בקשה, לשלוח אימיילים פרסומיים לכתובת האימייל שלי.
ככל הנראה מישהו החליט להתבדח על חשבוני ורשם אותי לרשימת התפוצה שלו.
האם אני יכול לתבוע אותו לפי סעיף 30א לחוק ?
תודה

שלום,
על מנת לזכות בפיצויים ללא הוכחת נזק בגין הפרת חוק הספאם, יהיה עליך להוכיח את טענותיך בבית המשפט.
מניסיוני, רוב נתבעי הספאם למדו לזייף ראיות ולכן יתכן שגם במקרה זה הראיות שהוצגו בפניך מזויפות.
בטרם הגשת תביעה בעניינך, אני מציע לך להתייעץ עם עו"ד ולהראות לעו"ד את מכלול הראיות שברשותך להוכחת טענותיך + הראיות שהמפרסם הציג.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אנא פנה אליי.

02/01/2017 10:40 רוני הטעיה, אי מסירת מידע, לגבי התחייבות על מחשב הטעיה, אי מסירת מידע, לגבי התחייבות על מחשב
שלום רב,
רכשתי לפני שנה וקצת מחשב נייד של dell מחנות פרטית. על הקבלה שקיבלתי רשום 3 שנים אחריות. היום לחאר שנה וקצת עקב תקלה, התקשרתי לחברת דל לבירור על תיקון. לאחר שמסרתי פרטים מזהים על המחשב - נציג השירות הסביר לי שהמחשב נרכש בארצות הברית ושהוא באחריות לשנה אחת בלבד.
ניגשתי לבעל החנות שממנו רכשתי את המחשב ושאלתי אותו לפשר העניין. הוא אומנם דואג לתיקון המחשב, אבל מה קורה עם האחריות? אם מחר הוא יסגור את החנות הרי שאין לי למי לפנות, אלא רק תיקון בתשלום. כיצד נכון להתמודד מולו כדי להשיג אחריות או לחילופין פיצוי אחר?

תודה
רוני

שלום רוני,

עניתי על שאלתך זו בפורום אחר.

02/01/2017 13:19 אסף למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט? למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט?
שלום, סיכמתי עם העו"ד שלי על תשלום באחוזים מהזכייה, לאחרונה קיבלנו את פסק הדין שאומר שזכינו ב70 אלף שקל, ועוד 12 אלף שכר טרחה. העורך דין טוען שה12 אלף כלולים ב70 אלף של הזכייה אפילו שכתוב בפסק דין שזה בנוסף.

איך אני יכול לוודא שהוא לו עובד עליי? הוא הביא לי את התשלום של הזכייה במשפט, יכול להיות שאת הצ'ק של השכר טרחה הוא לקח לעצמו ?

שלום,
פנית לפורום של תביעות קטנות ודיני צרכנות. שאלתך לא קשורה לנושאים אלו ועליך לפנות לפורום המתאים.
עליך לבחון את ההסכם עליו חתמת מול עו"ד ועל הצדדים לפעול בהתאם להסכם זה.

26/12/2016 15:42 מאיה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה
רציתי לדעת בקשר האם חוק טיבי (חוק פיצוי על טיסה שבוטלה) חל על טיסה לישראל הכוללת קונקשן אך מבוצעת על ידי 2 חברות תעופה שונות? כלומר, אם תוכננו לי 2 טיסות, מארה"ב לבריסל ומבריסל לישראל, ושתי אלו בוצעו על ידי חברות תעופה שונות (הראשונה יונייטד אירליינס והשניה בריסל אירליינס), והטיסה הראשונה בוטלה - מה שהוביל לפספוס טיסת הקונקשן - האם חוק טיבי חל במקרה כזה?

שלום,
כן. ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)

07/12/2016 10:31 קסניה מי עדן מי עדן
לפני כשנה החלטנו להתהתנק ממי עדן,לאחר הביטול עסקה עימם ודיבור עם המנהל לקוחות הובהר להם שאנו מתנתקים מהם ולא מעוניינים בשירותם יותר ושאנו מחליפים כתובת.אימי מקבלת טלפון מעו"ד מטעם מי עדן על כך שיש לנו חוב של 200 ₪ על מתקן כוסות שכביכול הוזמן לאחר הסיום עסקה איתם,מיותר לציין שלא קיבלנו את המתקן כוסות הזה לעולם וכמובן שלא הזמנו אותו.לאחר שיחה כם הנציג של מי עדן השנה נאמר לנו שאין להם מושג על מה מדובר כל התיק הועבר לעו"ד ואין להם שום מידע לתת לנו,איך זה קרה ולמה ומתי בוצעה ההזמנה המדומיינת הזאת.אגב העו"ד לא מעוניינצ למסור כתובת של המשרד על מנת להגיע ולבצע את התשלום שם ולקבל איזשהו מסמך המאשר את כל הפעולות.מה ניתן לעשות בעיניין ולמי לפנות? תודה מראש

שלום,
עליך לפנות לחברת מי עדן ולהסדיר איתם את הנושא.
אני ממליץ לפנות אליהם באמצעות מכתב מעו"ד. המכתב יהיה ממוען גם לעו"ד מטעמם.

17/12/2016 15:04 תומר מוצר פגום מוצר פגום
שלום רב,
לפני חודשים קניתי מכשיר פלאפון, המוצר הגיע פגום, הלכתי לסניף והבטיחו לתקן לי אותו תוך 14 ימי עסקים, החזירו לי את הפלאפון רק לאחר 18 ימי עסקים והוא עדין היה פגום, החברה לא מוכנה להחליף לי את המוצר או להחזיר לי את הכסף כי הם טוענים שהמוצר לא פגום.
האם יש לי עילה לתביעה? האם יש חוק שאומר שאם הם התחייבו לתיקון תוך 14 ימי עסקים והחזירו לאחר 18 יש לקבל פיצוי או שזה הבטחה בעל פה?

שלום,
יש לך עילה לתביעה בעניין זה על הפרת הסכם ורשלנות החברה ונציגיה.
הבעיה היא שלצערי בתי המשפט עלולים לראות את תביעתך כקטנונית ובשל כך לדחות את תביעתך.

06/12/2016 13:02 טליה האם יש עילה לתביעה? האם יש עילה לתביעה?
שלום רב.
רציתי לשאול.
קניתי פאה מפאנית בעלת שם גדול פאה שעלתה 12 אלף שקל. שיש לה אחראיות לשנה בלבד.
מאז שביצעתי את ההזמנה וששילמתי את המקדמה על סך 2000 שקל. ועד שקיבלתי את המוצר עבר חצי שנה.
ז״א שהאחריות התחילה מאז אותו תשלום סופי לאחר חצי שנה.
הסיבה שבגללה קיבלתי את הפאה לאחר ככ הרבה זמן מאז ביצוע ההזמנה כי היה שירות לקוי.
אני גרה מחוץ לעיר והפאנית נמצאת בירושלים. במשך החצי שנה הזאת נסעתי עשרות פעמים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה
למרות שביקשתי דברים מסויימים כמו צבע שיער מסויים ושמו לי שיער אחר לגמרי בקיצוניות שלו. או שהיו משקרות לי
או שגרמו לי לבוא סתם בגלל שלא ביצעו את עבודתם כמו שצריך
אני רוצה לציין שהזמנתי שיער בצבע חום ושילמתי תוספת כסף של עוד 1400 שקל על שיער בהיר
שמסתבר שהיה צבוע בכלל. אחרי חצי שנה של פינג פונג והלוך ושוב קיבלתי את הפאה מרוצה.
אחרי כמה חודשים של שימוש (בחודשי הקיץ) הפאה הפכה את הצבע שלה לצבע גינגי!! וליבש מאוד ובלונדיני.
שיער שאמור להיות ממש משובח!!! גם הבלונד.
למרות שחפפתי אותה כל שבוע גם ע״י פאניות מומחיות שחפפו לי וגם אני בעצמי שלמדתי את אומנות החפיפה.
אחרי יום של חפיפה השיער נורא יבש ולא נעים למגע בלי קשר שנראה נורא צהוב ולא בצבע המתאים בכלל.

פניתי לסלון לקבל שירות. התקשרתי לסלון ואמרתי שאני מעוניינת בתיקון. אמרו לי להגיע .כאשר הגעתי במיוחד לירושלים
אמרו לי שלא יכולים לטפל בי כי הבחורה שמטפלת בי כרגע נמצאת בחו״ל ושאני אחכה שבוע שהיא תחזור. חיכתי שהיא תחזור.ושלחתי עם בעלי את הפאה ובביקשתי שיחזרו אלי (הבחורה שטיפלה בי כבר חזרה מחו״ל) התקשרתי כמה פעמים למחרת ואפחד לא רצה להעביר לי אותה. בנוסף ביקשתי ממש נחרצות ואמרו לי שהיא תחזור אלי אח״כ..
נשאר לי עוד חודש אחריות
כמו שאני מכירה את המקום וההתנהלות הם שוב יטרטרו אותי. העיקר להיפטר ממני.
.
השאלה שלי היא כזאת קניתי מוצר ב12.000 שקל שאמור להחזיק לפחות שנתיים. אני לא מרוצה מהשירות ומההתנהלות.
ומפחדת ששוב ינסו לבזבז את החודש שנשאר ולא להוציא אותי מרוצה.

האם עלי לתבוע?? היום יש לי פאה שממש נהרסה מהקיץ ואני לא מרוצה ממנה ברמה בסיסית.
ומפחדת שהענין שוב יחזור על עצמו ולא באמת יתנו לי שירות כמו שצריך. ושוב ינסו לשים לי שיער ׳דפוק׳ בצבע אחר. ואחרי שיגמר האחריות יסלקו אותי מעליהם.

מה עלי לעשות??

שלום,
תחילה אציין כי האחריות היא מיום קבלת המוצר לידך ולא ביום ההזמנה.
שנית, באם המוצר עדיין תחת אחריות, על החברה לפעול במסגרת האחריות ולתקן את המוצר בהתאם.
לאור הדברים שאת מתארת אני חושב שיהיה הכי נכון לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה ולסיים את הסאגה איתם.

27/11/2016 17:04 אלי הפרת חוזה לאספקת מוצר רהיטי קורל הפרת חוזה לאספקת מוצר רהיטי קורל
עשיתי הזמנה ברהיטי קורל להזמנת מוצר ריהוט ושילמתי מקדמה
זמן האספקה כבר עבר והם לא טורחים להודיע לי מה קורה עם ההזמנה
איזה פיצוי אני זכאי לקבל מהם על הפרת החוזה?

שלום,
הפיצוי הוא בהתאם להסכם /חוזה ביניכם.

03/12/2016 09:31 אלי תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות - רשימת תובעים תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות - רשימת תובעים
שלום,
הנני מתכנן לתבוע את חברת הקבלן שסיפקה את הדירה שלי בגין פיצוי על איחור- התביעה תוגש בבית המשפט לתביעות קטנות.
מעוניין לדעת האם בכתב התביעה מול חברת הקבלן , התובעים הם אני ואישתי או שניתן להגיש את התביעה רק על שמי?
חוזה הרכישה והנכס רשום על שנינו.
תודה,
איליה

שלום,
עניתי על שאלתך זו בפורום אחר.

15/11/2016 16:37 משה גבייה- ביטוח לאומי גבייה- ביטוח לאומי
היי
שאלה- אולי קצת מצחיקה? אבל אותי זה מעצבן, ביטוח לאומי חייב לי 3 שקלים על הפרשי גבייה, כבר 3 שנים,
יש לציין שפניתי וקיבלתי תשובה שפחות מ50 שח הם לא מחזירים, נשמע לי חוצפה שאם אני הייתי חייב להם החוב היה גודל ל3000 שח, האם ניתן לתבוע על כך? בנוסף איך אני יודע מה הריבית שהם צריכים לשלם לי על האיחור בזיכוי שמגיע לי

שלום,
זהו לא הפורום המתאים לשאלתך. עליך לפנות לפורום עו"ד העוסקים בביטוח לאומי.