סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(746)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/11/2016 21:51 אר עבודות בלילה עבודות בלילה
שלום,

בחודש האחרון מתבצעים בשכונה שלי עבודות בכביש דרך העירייה בשעות הבוקר עד אחר הצהריים.

היום פתאום החליטה משעה 9 בערב להגיע עם דחפורים וטרקטורים ולהתחיל לקדוח חזק ועם המון המון רעש.

לאחר שקראתי את חוק הרעש הבנתי שאסור לעבוד בשעות 9 בערב עד 7 בבוקר.

התקשרתי למוקד העירייה והמוקדנית טענה שקיבלו היתר מיוחד מהיועץ המשפטי וממנהל ההנדסה.

יפה שהם נתנו היתר אבל שיבואו ויגורו בסביבה ויבינו איזה רעשים עושים כל הלילה.האם ניתן לתבוע אישית ו/או ייצוגית בשם כל השכונה שסבלה מזה?

התשובה לשאלתך היא כן.

03/11/2016 21:56 דוד סגירת ספא בשעה מוקדמת מהרגיל סגירת ספא בשעה מוקדמת מהרגיל
שלום

תיאור המקרה:

הגעתי לספא בשעה 20:30, (המקום פתוח עד השעה 23:00( ע"מ לבלות שם במשך שעתיים וחצי.
הנסיעה לשם כרוכה בנסיעה ארוכה הלוך וחזור, והן מבחינת עלויות של דלק.
כשהגעתי נאמר לי ע"י פקידת הקבלה - "היום אנחנו סוגרים ב 22:00". לשאלתי איך זה יכול להיות? היא ענתה שההנהלה החליטה על כך הערב עקב מיעוט המבקרים באותו ערב.
ציינתי בפניה שזה לא תקין, אנשים מגיעים מרחוק על סמך ידיעה שזה פתוח כרגיל, ומבלי שיידעו שפתאום החליטו לסגור הערב מוקדם יותר.
כמובן שלא הייתי טורח לשרוף ערב שלם בנסיעה ארוכה הלוך וחוזר, וכן להוציא סכום לא מבוטל על דלק, בכדי להגיע לשעה וחצי.
בשעה 22:00 הייתי כבר מחוץ למתחם, וביציאה ראיתי את האחראי, ושאלתי אותו אם הוא מודע לכך שאמרו לאנשים שסוגרים שעה מוקדם יותר בניגוד לפרסומים וכו', הוא התחכם (הוא כבר קיבל עדכון מפקידת הקבלה הבין שיש בעיה)וענה תשובה מקוממת וחצופה, שאמנם פקידת הקבלה אמרה שסוגרים שעה מוקדם יותר, אך למעשה לא הוציאו אף אחד בכוח.
כמובן שהתשובה המקוממת והמתחכמת הזו הרגיזה, וכשתיעדתי את זה, הוא ניגש לעברי באגרסיביות תוך איום לשבור לי את הסלולרי.
ברצוני לשאול:

1. האם זה חוקי להחליט על שינוי שעות הפעילות באותו ערב כשאנשים מגיעים?
2. מה ניתן לעשות מבחינת תלונה, פיצוי וכדו'?

תודה

שלום,
1. לגבי שאלתך הראשונה - זו לא שאלה של חוקי או לא. אין חוק שעוסק בעניין זה ומדובר במקום פרטי, אך בהחלט ניתן להתייחס לעניין כפרסום מטעה ושקרי, הפרת הסכם, רשלנות, התנהגות בחוסר תום לב ועוד ועוד.
2. אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בעניין זה, כמו גם רשאי לפנות לקבוצות העוסקות בצרכנות ולהגיש שם תלונה ( כדוגמת המועצה לצרכנות ישראלית)

01/11/2016 21:24 מאיה החזרת תשלום על אופנוע יד 2 שנמכר החזרת תשלום על אופנוע יד 2 שנמכר
שלום,
פירסמתי מודעה בפייס בוק שאני מוכרת את האופנוע "נסיכות" של הילדה הקטנה שלי. האופנוע למיטב ידיעתי תקין לחלוטין. הגיע קונה שאל אם האופנוע תקין אמרתי לו שכן ושיכול לקחת את האופנוע למטה לבדיקה עם הילדה שלו. הוא החליט שלא. הסבתי לו שעליו להטעין את האופנוע כשעה עם המטען וזה מספיק. הקונה שילם והלך. היום לאחר יומיים מתקשר ומוגיע לי שהאופנוע לא תקין שהוא עובד 2 דק' ומפסיק וגם לאחר שהטעין אותו לילה שלם הוא עבד 2 דק והפסיק. מבקש החזר מלא. חשוב לי מאוד לומר שאני בטוחה ב 10000% שהאופנוע תקין ויתרה מכך שאמרתי לו תרד למטה לבדוק אין בעיה. נא עצתכם. תודה

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

21/10/2016 10:53 רמי ניפגעתי בתאונת שרשרת ניפגעתי בתאונת שרשרת
הייתי מעורב בתאונת שרשרת בה היו מעורבים 5 כלי רכב. אני הייתי השני בשרשרת ואחרי עוד שלושה רכבים. גרמתי בפגיעה נזק לרכב שלפני, וניגרם לרכבי גם נזק כבד. אציין שהספקתי לעצור את ריכבי מאחורי זה שנסע לפני, ואולם הרכב שנסע מאחורי פגע בי וגרם לפגיעת ריכבי בזה שנסע לפני

הנהג שנסע לפני ונפגע מרכבי הגיש נגדי תביעה קטנה בבימ"ש. האם באפשרותי בכתב הגנה שאגיש לגלגל את האשמה על כל הטור שמאחורי. אציין שהסתבר, שלמספר רכבים בשרשרת התאונה אין ביטוח מקיף או צד ג' .

האם נכון הדבר שהאחרון בטור נושא באחריות הכוללת?

שלום,
בכתב ההגנה שלך עליך לכתוב את האמת ולצרף ראיות להוכחת האמת.
בית המשפט בסופו של יום יכריע כאשר ישמע את כל הצדדים.

14/09/2016 20:04 דן רן אי שביעות רצון ממוצר אי שביעות רצון ממוצר
שלום, אישתי הזמינה שמלת ערב אצל מעצב שמלות, שמלה שאמורה להיות תפורה למידות של אישתי. לאחר סחבת של חודש ימים ולפחות 4 תיקונים באנו לאסוף את השמלה, וקיבלנו מוצר שנתפר בצורה חובבנית, המעצב הבטיח לתקן בפעם החמישית, חזרנו למחר לחנות והמצב רק החמיר, אמרנו למעצב שזה לא המוצר שהובטח לנו, וביקשנו את הכסף בחזרה (חשוב לציין שהתשלום שולם במלואו מראש בעת סגירת העיסקה) המוכר סירב ומסר לנו את השמלה כפי שהיא תוך מטח של קללות והשפלות בחנות לנגד עשרות קונים, כרגע אני מעוניין לתבוע בתביעות קטנות , מהן עילות התביעה האפשריות, חשוב לציין שיש הקלטות של הכול וצילומים של השמלה לאורך כול אותו החודש. תודה.

שלום,
בתור תובע בתביעות קטנות אינך צריך לציין את עילות התביעה, אלא רק לספר את סיפור המקרה בצורה מפורטת.
השופט הוא זה שאמור לדעת מהם עילות התביעה בהתאם לסיפור המקרה.

עו"ד, אני מעוניין לשלוח מכתב התראה לפני תביעה לבעל החנות, האם נהוג לעשות כך לאחר שעבר חודש מאז מסירת השמלה?

שלום,
כן בהחלט. אתה רשאי לשלוח מכתב התראה.

01/10/2016 10:43 דרור קבלה בפסק דין קבלה בפסק דין
האם עליי לתת קבלה תמורת תשלום שניתן לפי פסק דין בתביעות קטנות? התביעה הוגשה בעקבות התעלמות מדרישת תשלום בעד עבודה.

לא. זהו פיצוי בעקבות פסק דין.

27/09/2016 12:12 שמעון נעלי ספורט נעלי ספורט
לפני כחודש קניתי זוג נעלי ספורט אסיקס, לפני יומיים גיליתי להסוליות בשתי הנעליים מתחילות להפתח, נגשתי לחנות ספורט ודרשתי זוג חדש המוכר אמר לי שהוא לא מבטיח ויכול היות שהיבואן יתקן אבל המוכר יעשה מאמצים, אמרתי לו שלא אקבל נעליים מתוקנות או זוג חדש או החזר כספי.רוצה להדגיש לצילמתי את הפגם הנזק בנעליים לביטחון ולמקרה שיגרם לי עטגמת נפש.
השאלה שלי האם זה הגיוני ומקובל שיתקנו נעלי ספורט אסיקס שהסוליות נפתחו לאחר חודש ולא יחליפו לזוג חדש? והאם עלי לדרוש בתוקף זוג חדש או זיכוי כספי?
תודה מראש על התשובה.

שלום,
אינני מומחה לענייני נעלים, אך נדמה לי שיהיה ראוי שהחנות תחליף את הנעלים או תבטל עסקה ותשיב את כספך ולא תתקן אותם.

27/09/2016 13:59 בן תביעת תיירות תביעת תיירות
שלום,
הגשתי תביעה נגד חברת תיירות נגד הוצאות שנוספו לי ועגמת נפש, כעת החברה מוכנה להחזיר לי את ההוצאות, מה יכולות להיות ההשלכות במהלך המשפט אם אסכים או לא? איך זה משפיע על התביעה כרגע?
תודה.

שלום בן,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

26/09/2016 10:08 דורית האם חייבים לתבוע את מלוא הסכום המגיע בעליל גם אם הוא עובר בכ 3000 שח את גובה התקרה לתביעות קטנות האם חייבים לתבוע את מלוא הסכום המגיע בעליל גם אם הוא עובר בכ 3000 שח את גובה התקרה לתביעות קטנות
שלום,
אם סכום הכסף המגיע לי בעליל גבוה ממגבלת הסכום לתביעות קטנות בכ- 3000 ש"ח.
האם אני עדיין יכולה לתבוע ?או שחייבת לתבוע את מלוא הסכום ?
תודה
דורית

שלום דורית,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

26/09/2016 12:55 מיטל מזרן פגום מזרן פגום
שלום, רכשתי מזרן יקר מאוד בעמינח לפני כחצי שנה. לאחר מספר ימים הרגשתי לא נח והתקשרתי לחברה. אמרו לי לחכות מספר חודשים כדי להתרגל למזרן ולאחר שלא היה שינוי התקשרתי שוב. שלחו טכנאי שמישש את המיטה...ואח"כ לקחו את המזרן לבדיקה. בבדיקה מצאו שקע והחליטו לתקן וזאת למרות שביקשתי החזר כספי או מזרן חלופי. לאחר שהחזירו לי את המזרן ה"מתוקן" לא השתנה דבר....
התקשרתי להתלונן ושוב שלחו לי טכנאי ושוב שולחים את המזרן לבדיקה. הבהרתי להם את התנגדותי אך הם בשלהם. כרגע אני במבוי סתום איתם ולמעשה גם איבדתי אמון בתהליך שלהם שלא מרגיש לי כלל אמין. למה הם מתעקשים לא לתת לי מזרן חדש? או להחזיר את כספי? איך אני יודעת אם אכן המזרן עובר תיקון כביכול ומה אני צריכה להיות שבויה של תהליך לא שקוף ושלא נותן מענה לבעיה שלי? שלא לדבר על שעות העבודה המבוזבזות על כל יום שבו הייתי צריכה לחכות לטכנאי/שליח בטווח של בין שעתיים לשש שעות!!!
האם יש מקום לתביעה?

שלום,
בהתאם למה שאת מתארת בהחלט יש מקום לתביעה בעניינך.