סגור
קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

לפורום זה אין מנהל
רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש יקר
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול מעט להתעכב


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם
עמכם הסליחה, מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

פורומים משפטיים

26/06/2014 17:43 שי (+) האם כדאי להגיש תביעה קטנה?
שלום, לפני חודשיים הייתה לי תאונה עם הרכב בחניון של הבניין. בבואי להחנות את הרכב בחניון באתי לפנות ימינה ע"מ להחנות בחניה שלי ובאותה עת אחד השכנים יצא עם רכבו ופנה שמאלה מהנתיב השמאלי שהייתי אמור להיכנס אליו (כלומר הוא לא נסע בנתיב הימני כפי שהיה אמור אלא בנתיב השמאלי שהייתי אמור לפנות אליו בפנייה ימינה) אני הספקתי לעצור אך הוא פגע בי חזיתית. יש לציין שיש קיר שמפריד ולכן לא אני ולא הוא יכולנו לראות אחד את השני מבעוד מועד (אם הוא היה נוסע בנתיב הימני והיה פונה שמאלה ממנו סביר להניח ששנינו היינו מבחינים מוקדם יותר והתאונה הייתה נמנעת). כתוצאה מהפגיעה נפגעו שתי הרכבים : הרכב שלי נפגע בכנף הימנית ובפנס (יש חלק שממש יצא והתפרק מהאוטו שלי בכנף הימנית, הפגיעה בפנס היא פגיעה פנימית ע"פ הערכת שמאי- הפנס לא נשבר) והנזק של רכבי ע"פ הערכת שמאי מוערך בכ-4000 שח. הנזק של הרכב שלו- נשבר לו פנס קדמי וגם הפגוש הקדמי שלו נפגע משמעותית, הוא תיקן את נזקיו ב1500 שח (זוהי לא הערכת שמאי לנזקו כמובן). ניסיתי להגיע עם השכן לפשרה ע"מ שישתתף בתשלום לתיקון הרכב שלי שנפגע אך הוא אינו מוכן להודות באשמה ולהשתתף. יש לציין שברוך ה' לא היו פגיעות בנפש אלא רק פגיעות ברכבים ולא היו כל עדים לתאונה. ברצוני להתייעץ עמכם האם כדאי בנסיבות אלו לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות? מה הסיכויים שאוכל להוכיח בפני שופט שאכן הוא אשם (יש דבר שנקרא רשלנות תורמת ואני חושש שמא אני עוד אהיה חייב לו)? יש תמונות שצילמתי בחניון, האם הן קבילות בכלל? תודה רבה, שי

12/06/2014 17:57 שלי (+) עורך דין שלא עשה את העבודה שהתחייב
פניתי לעוד," שהתחייב לפני כשנתיים לסגור תיק ללא הוצאות מצידי בגלל שלא היתי צריכה לשלם. כעבור שנתיים קיבלתי עיקול על אוטו נכה והעוד" הסיר את העיקול. חוץ מהדבר הזה הוא שלח אותי להתנהל מול התובע אני הגעתי לפשרה וגם שילמתי את דמי פשרה רק כדי לסגור את התיק. שלמתי ליפני שנתיים הוצאות של 13 אלף שח. לדעתי דמי טיפול מוגזמים לאור זה שלא עשה מה שהתחייב וטפל בנושא אחד בלבד. מה עלי לעשות כדי לקבל את הפרש הכסף שלדעתי הוא חייב לי על חוסר טיפול.

12/06/2014 17:57 שלי (+) עורך דין שלא עשה את העבודה שהתחייב
פניתי לעוד," שהתחייב לפני כשנתיים לסגור תיק ללא הוצאות מצידי בגלל שלא היתי צריכה לשלם. כעבור שנתיים קיבלתי עיקול על אוטו נכה והעוד" הסיר את העיקול. חוץ מהדבר הזה הוא שלח אותי להתנהל מול התובע אני הגעתי לפשרה וגם שילמתי את דמי פשרה רק כדי לסגור את התיק. שלמתי ליפני שנתיים הוצאות של 13 אלף שח. לדעתי דמי טיפול מוגזמים לאור זה שלא עשה מה שהתחייב וטפל בנושא אחד בלבד. מה עלי לעשות כדי לקבל את הפרש הכסף שלדעתי הוא חייב לי על חוסר טיפול.

09/06/2014 20:35 מיקי (+) מספר זיהוי / עוסק מורשה של הנתבעים
שלום רב,

ברשותי שמות, כתובות ומספרי טלפון של נתבעים בדרך, אך כל הניסיונות (והחיפושים בהם נעשה שימוש בפרטים הידועים) להגיע למספרי הזיהוי של בעל העסק ומספר העוסק של העסק כשלו.

האם בכך נסתם הגולל על האפשרות להגיש תביעה קטנה, או איך ניתן לנהוג במקרה כזה?

תודה מראש על המענה,

מיקי.

17/06/2013 15:55 יאנה (+) ביטול עסקה
שלום רב. לפני כשבועיים רכשתי ב-hair center שמתמחה בתוספות שיער, פאה שמחברים אותה בעזרת קרטין על ראשי. הפאה חוברה לפני שבועיים ולאחר כמה ימים, כשחפפתי אותה על ראשי, היא הסתבכה כך שלא הצלחתי לסרק אותה. כך נשארתי יומיים, עם רסטה אחד גדולה על הראש יומיים, עד שהם קיבלו אותי. לדבריהם, תופעה כזאת, הם ראו לראושנה, הם התנצלו והבטיחו לעשות הכל כדי לעזור לי. במיוחד שאמרתי להם שאני טסה לחו"ל בסוף החודש ומעוניינת להראות טוב. יום לאחר מכן, כלומר, לפני שבוע, אני התחרטתי וביקשתי לבטל את העיסקה בטענה כי לא מסוגלת לעבור עוגמת נפש כזאת שוב. הם לא התנגדו ואמרו שהם ידאגו להביא לי החזר כספי. שילמתי להם 12000 בציק. אך, עדיין לא קיבלתי מהם כלום. אני מתקשרת אליהם ולדעתי הם מסננים אותי ולא עונים. החשש שלי, שהם יכולים לנצל את העובדה שאני טסה לחו"ל למספר שנים והם מושכים את הזמן. האם אני יכולה ללחוץ אליהם כדי שהם יזרזו להחזיר לי את כספיי?
תודה רבה מראש

במקרה שלך הינו מכתב חריף מעו"ד. זהו אמצעי לחץ טוב ויעיל; בצעי זאת ויפה שעה אחת קודם.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

Hi, I am sorry. I have a hard time writing Hebrew. I had a similar situation with Hair Center but they made me sign a contract, which I did not read because of my poor Hebrew reading skills. Two weeks ago, I had a "wig" installed with Keratin. The installation and wearing it was extremely painful. Not only was it pulling my own hair, the hair piece detached from my head and it was very embarrassing. They had to reinstall it because it was so painful and it had detached in some places but on the same day that they reinstalled it, it detached again and I went to my nephew's bar mitzvah with a wig that is not attached on my head. I went there three times in the space of a week and a half. They apologized very much and insisted on fixing it again but I asked to remove the unit from my head. They did not want to take the unit back and I told them that, while I understand that they had an expense, I would like them to give me at least part of the money back. In fact, I want all the money back (10000 shekels). Their solution does not work for me and when they removed the unit, it broke my very fragile hair. I read the contract and I see that they are fully covered and they wrote that in no circumstances do they give the money back no matter what
I realize that I have signed a contract that I did not read and they seem to be fully covered. Is there a way out of this?

Also, what should/can I do to get my money back,, if anything?

22/05/2014 09:50 אמיר (+) יש התיישנות?
שלום רב.
חבר עזר לי כספית לפני 19 שנה, כמתנה וללא כל הסכם להחזיר. מאז לא ביקש אף פעם שאחזיר לו כסף.
לפני שנה מיוזמתי הצעתי להחזיר את הכסף אבל אז החבר ביקש גם הצמדה וריבית. נפגעתי וניתקתי קשר.
הוא הגיש תביעה קטנה כאשר הוא מסתמך על כך שהסכמתי להחזיר לו כסף (במסרונים שהוחלפו בינינו).
האם אפשר שלמרות ההתיישנות הוא יזכה בתביעה בגלל שהסכמתי לפני שנה? אם כן, האם אאלץ גם להוסיף הצמדה וריבית?
תודה רבה.

19/05/2014 21:13 איציק כהן (+) ביטול עסקה ותביעת בית העסק על עגמת נפש
שלום רב, הזמנו חדר שינה בתאריך 28/3 בסכום של 5500 שקלים, מועד האספקה ככתוב בהזמנה 21 ימי עסקים. בשיחות טלפון חוזרות ונשנות לחנות האירו אץ תשומת ליבנו שטרם חלף הזמן המובטח ושנתאזר בסבלנות ( חגים וחופשות ).
בתאריך 09/5 יום שישי ( כמובן שלאחר הזמן המובטח ) פנינו לחנות לשמוע שוב מה קורה עם ההזמנה, נאמר לנו "המוצר הגיע ויסופק בשבוע הבא, יתאמו יום לפני".
מאחר ופינוי גזם ואשפה גדולה במקום מגורינו הינו אחת לשבוע ביום א' במוצאי שבת פירקנו את המיטה הישנה ונותרנו לישון על רצפת חדר השינה בידיעה שהמיטה תגיע במהלך השבוע הקרב.
ביום ראשון התקשרו מהחנות "לתאם אספקה" ליום רביעי שאחרי בטענה שיש בעיה עם המנגנונים והיה עיכוב בייבוא והובטח פיצוי כספי ויחזרו אלינו לגבי גובה הפיצוי.
ביום חמישי התקשרנו לשאול שוב העבירו אותנו לבחור בשם שגיב שהזדהה כמנכ"ל החברה, התנצל והסיפור שלו היה הזוי עוד יותר ( כבר לא על מנגנונים ) אלא שהמחסנאי שלו בטעות דרס את המיטה עם מלגזה והם נאלצו לייצר מיטה חדשה.
ביקשתי לבטל את העסקה ונתקלתי בסירוב ובהבטחה שהוא מטפל בזה אישית וביום ראשון הוא יחזור אליי עם מועד אספקה קרוב יותר ופיצוי כספי הולם את האיחור.
היום, יום שני התקשרו שוב לתאם ליום רביעי הקרוב בין השעות 10 ל12 ונושא הפיצוי בוטל.
מאחר ובמועד הקניה ביקשנו אספקה ביום שישי או אחרי השעה 16:00 הארנו את תשומת לב המתאמת אך היא סירבה בתוקף לשנות.
מאחר ואנו ישנים על הרצפה כמעט שבועיים אנחנו לקוחות שבויים שלהם ( כרטיס האשראי כבר חוייב בכ1000 שח ) ועגמת הנפש גדלה כל יום, ברצוני לדעת האם ניתן לבטל את העסקה מבחינה חוקית מבלי לשלם את קנס ביטול עסקה ( 20% מערך ההזמנה) ולתבוע את החנות על עגמת נפש ובמקביל לקנות מיטה חדשה ( זהה ) ולחייב אותם לשלם על ההפרש.

19/05/2014 21:13 איציק כהן (+) ביטול עסקה ותביעת בית העסק על עגמת נפש
שלום רב, הזמנו חדר שינה בתאריך 28/3 בסכום של 5500 שקלים, מועד האספקה ככתוב בהזמנה 21 ימי עסקים. בשיחות טלפון חוזרות ונשנות לחנות האירו אץ תשומת ליבנו שטרם חלף הזמן המובטח ושנתאזר בסבלנות ( חגים וחופשות ).
בתאריך 09/5 יום שישי ( כמובן שלאחר הזמן המובטח ) פנינו לחנות לשמוע שוב מה קורה עם ההזמנה, נאמר לנו "המוצר הגיע ויסופק בשבוע הבא, יתאמו יום לפני".
מאחר ופינוי גזם ואשפה גדולה במקום מגורינו הינו אחת לשבוע ביום א' במוצאי שבת פירקנו את המיטה הישנה ונותרנו לישון על רצפת חדר השינה בידיעה שהמיטה תגיע במהלך השבוע הקרב.
ביום ראשון התקשרו מהחנות "לתאם אספקה" ליום רביעי שאחרי בטענה שיש בעיה עם המנגנונים והיה עיכוב בייבוא והובטח פיצוי כספי ויחזרו אלינו לגבי גובה הפיצוי.
ביום חמישי התקשרנו לשאול שוב העבירו אותנו לבחור בשם שגיב שהזדהה כמנכ"ל החברה, התנצל והסיפור שלו היה הזוי עוד יותר ( כבר לא על מנגנונים ) אלא שהמחסנאי שלו בטעות דרס את המיטה עם מלגזה והם נאלצו לייצר מיטה חדשה.
ביקשתי לבטל את העסקה ונתקלתי בסירוב ובהבטחה שהוא מטפל בזה אישית וביום ראשון הוא יחזור אליי עם מועד אספקה קרוב יותר ופיצוי כספי הולם את האיחור.
היום, יום שני התקשרו שוב לתאם ליום רביעי הקרוב בין השעות 10 ל12 ונושא הפיצוי בוטל.
מאחר ובמועד הקניה ביקשנו אספקה ביום שישי או אחרי השעה 16:00 הארנו את תשומת לב המתאמת אך היא סירבה בתוקף לשנות.
מאחר ואנו ישנים על הרצפה כמעט שבועיים אנחנו לקוחות שבויים שלהם ( כרטיס האשראי כבר חוייב בכ1000 שח ) ועגמת הנפש גדלה כל יום, ברצוני לדעת האם ניתן לבטל את העסקה מבחינה חוקית מבלי לשלם את קנס ביטול עסקה ( 20% מערך ההזמנה) ולתבוע את החנות על עגמת נפש ובמקביל לקנות מיטה חדשה ( זהה ) ולחייב אותם לשלם על ההפרש.

19/04/2014 18:45 שלום (+) בקשה להתנתק מאספקת גז
שלום
ברצוני לדעת מה הם הכללים שעל פיהם אמורים לפעול חברות הגז (אם זה אפשרי אשמח לקבל בנוסף הפנייה לכללים הרלוונטיים) כאשר לקוח מגיש בקשה להתנתק מאספקת הגז (אדגיש ששאלתי מתייחסת לבקשה לניתוק ולא לבקשה להחלפת ספק)

הקלד את תגובתך

12/05/2014 18:40 משתמש (+) עסקה של רכישת אפליקציה ממתכנת.
האם אפשר לדעת מבחינה משפטית,
מה קורה במצב כאשר לקוח פונה למתכנת אפליקציות ומבקש ממנו שיכתב לו אפליקציה ללא כל הסכם כתוב.
המתכנת מוסר ללקוח את קובץ ההפעלה, והלקוח מריץ את האפליקציה על המכשיר שלו ולאחר שהלקוח מגיש כמה פעמים מספר הערות לתיקון וכמה שיפורים פונקציונאלים, לבסוף הלקוח מאשר סופית שהכל בסדר.
לאחר מכן הלקוח משלם למתכנת בעבור העבודה שעשה.
(חשוב לציין כי הלקוח ניסה את האפליקציה על סמארט-פון ולא על טאבלט)
אחרי כ-4 חודשים הלקוח מנסה להפעיל את אותה האפליקציה על מכשיר חדש, על מכשיר מסוג טאבלט שמריץ את האפליקציה באופן קצת שונה מהאופן שבו הסמארט-פון שעליו ניסה הלקוח את האפליקציה בעבר - כך שנגרמת תצוגה ויזואלית חסרה ורשימה שהוצגה במכשיר הקודם ואמורה להופיע במכשיר החדש - אינה מוצגת בטאבלט החדש כפי שהיא מוצגת במכשיר הקודם, אך האפליקצייה עובדת תקין על גביי הסמארט-פון.
כדי שהיא תעבוד תקין גם על הטאבלט - הדבר מצריך תיקון נוסף.
אך שבמהלך החודשים האלו נמחק בשוגג קוד המקור (הפרויקט עצמו) ולא ניתן עוד לבצע שינויים נוספים כלל ובין הצדדים לא קיים הסכם חתום והנושא המסויים הזה לא הועלה לדיון בין שני הצדדים.
וזאת השאלה:

האם הטעות היא של המתכנת שנמחק לו בשוגג קוד המקור וכדי לתקן את התצוגה הויזואלית שתתאים גם לטאבלט עליו לכתוב את כל האפליקציה מחדש למרות שאפליקציה עדיין עובדת תקין עבור הסמארטפון של הלקוח?
או שהאם הטעות היא של הלקוח שרק לאחר בערך כ-4 חודשים בחן שוב את האפליקציה גם על טאבלט (המכשיר החדש) ודורש תיקון נוסף לאחר שהוא כבר בדק אותה בעבר, הגיש מספר תקלות לתיקון ובקשות נוספות לשיפור וכבר נתן אישור סופי שהכל בסדר.
לא נחתם הסכם כתוב בין הצדדים.
מאוד אודה לך אם תוכל לענות לי על השאלה,
המשך יום נעים!

עורכי דין מובילים - פורום צרכנות ותביעות קטנות

מאמרים אחרונים בנושא פורום צרכנות ותביעות קטנות

פסקי דין אחרונים בנושא פורום צרכנות ותביעות קטנות