סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

חוק הספאם ומניעת דואר זבל

מרביתנו מעניקים את השם "ספאם" לכל דואר אלקטרוני שאנו מקבלים מבלי שביקשנו וחפצנו בו. אך, האמנם כל דואר כזה הוא ספאם?

חוק הספאם ומניעת דואר זבל
15/12/2013 | 16:42 | מאת: מערכת אתר iLaw |
"חוק הספאם" הוא השם שניתן לתיקון לחוק התקשורת (בזק ושירותים) משנת 1982. במסגרת התיקון נוסף סעיף 30א לחוק והיות והוא עוסק ב"ספאם" הוא זכה לכינוי "חוק הספאם".
 
 
 
 
 
 
 

דואר אלקטרוני ייחשב לספאם במסגרת החוק אם יעמוד בתנאים הבאים:

  1. המסר שמופץ באי מייל מופץ "באופן מסחרי".
     
  2. המטרה של אותו מסר היא "לעודד רכישת מוצר או שירות"  או כדי לעודד אותנו לפתוח את הארנק ולהוציא כסף בדרך כזו או אחרת. כלומר, אם מה שאני מקבל במייל זה רק ידיעות מקצועיות, פרסומיות, לקראת בחירות, לקראת הוצאת ספר או כנס כלשהו ועוד שלל תחומים ופעילויות שאינן מחייבות אותי להוציא כסף על-מנת ליהנות מהן או לקחת בהן חלק- אין פה "ספאם".
     
  3. האם משנה כיצד נשלח אליי המסר? האם ספאם הוא רק באינטרנט? לא. אם המסר הגיע אליי דרך: פקס, SMS, חיוג אוטומטי או אימייל- זהו ספאם כהגדרתו בחוק הספאם.
     
  4. ולבסוף, אם אותו מסר מצא את דרכו אליי מבלי שבקשתי ו/או נתתי את הסכמתי לכך- זהו ספאם
אבל, כן מותר לנותני שירות, ספקים ומשווקים שונים לשלוח אליי פנייה חד פעמית בה הם מציעים לי לקבל את המסרים והדואר שלהם. אם אסכים- המסרים הבאים שאקבל מהם לא יהיו "ספאם". אם אסרב- כל מסר שאקבע מהם מעתה והלאה בהחלט יהיה "ספאם" כהגדרתו בחוק.
 

מה כן ניתן לעשות במידה וכן נתנו את הסכמתנו לקבל מסרים כלשהו מחברה או חנות כשלהי?

 
הרי פעמים רבות כאשר אנו עושים "חבר מועדון" בחנות כלשהי אנו מוסרים את כתובת הדואר האלקטרוני שלנו ו/או את כתובת המגורים שלנו. הרי אנו מעוניינים לקבל הודעות על מבצעי סוף עונה או מבצעים לקראת החגים. אבל, מה קורה החברה או החנות שולחת לנו כל מיני דברים בהם אנו כבר לא מעוניינים?
 
ראשית, כאשר אנו ממלאים את פרטינו בעת ביצוע "חבר מועדון" בדקו היטב האם יש אפשרות לסמן "וי" תחת המשבצת- "לא מעוניין לקבל פרסומים". בנוסף, במידה וניתן לעשות את אותו "חבר מועדון" מבלי למסור מספר טלפון ו/או כתובת דואר אלקטרוני- מה טוב. ואם לא- מסרו כתובת דואר אלקטרוני שאינה הכתובת הראשית עימה אתם עובדים (לא מייל העבודה).
 
בנוסף, אולי כדאי שתהיה לכם כתובת דואר אלקטרוני שכל כולה מיועדת "לספאם"- וזו תהיה הכתובת אותה תמסרו לשירותים, ספקים, וחנויות שונות. וכך, תיבת הדואר האלקטרוני האישית שלכם והמקצועית שלכם שמשמשת אתכם בעבודתכם- תשארנה נקיות מספאם.
 
ואם כל זה לא צלח- בחנו את הדואר האלקטרוני בו אתם עושים שימוש (gmail, Yahoo, walla למשל)- ברוב אלו ישנן אפשרויות "לסנן" סוגים מסויימים של דואר אלקטרוני. למשל, הגדרה כי מייל שנשלח מכתובת מסוימת יעבור מיידית לדואר שנמחק או יסומן כדואר שכבר נקרא ועוד. באופן זה, אתם לא "תהיו" מוטרדים מספאם שוב ושוב. בייחוד בימינו בהם רובנו בודקים את הדואר האלקטרוני בפלאפון, איי פוד, ומחשב.
 
 

נכתב על-ידי: מערכת האתר

שאלות על המאמר? מוזמנים לשאול בפורום קניין רוחני

 

שאל בפורום

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

ליצירת קשר עם עו"ד קניין רוחני

עורכי דין מובילים - קניין רוחני

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

עו"ד לירון פרמינגר

"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"

עו"ד ליאת גלילי פרל

"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."

עו"ד יריב קדם

"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."

עוד עו"ד מובילים בתחום קניין רוחני