סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

נהיגה בשכרות לפי דיני התעבורה

הפעם ננפץ את כל המיתוסים והאגדות האורבניות בנושא נהיגה בשכרות, ונציג את דברי החוק באופן חד וברור.

נהיגה בשכרות לפי דיני התעבורה
11/12/2013 | 10:02 | מאת: מערכת אתר iLaw |
אין ספק שאם יש נושא שהחברה הישראלית מתעניינת בו בדיני התעבורה הוא שאלת הנהיגה בשכרות. הבעיה היא שלמרות שרבים "מדברים על זה" ונדמה להם שהם מבינים הכל ו"דפקו את המערכת", התפיסות בשאלת מהי נהיגה בשכרות מבחינת דיני התעבורה ומה הענישה הקבועה בחוק- מוטעית!
 
 

 
 
 

אז ננסה להתחיל מההתחלה ולהבין שלא כדאי "לדפוק את המערכת"

 
מידי שבוע נגזרים עונשים חמורים על נהגים שנתפסים בעת נהיגה בשכרות. אולי לכל אחד יש סיפור על מישהו ש"יצא בזול". אבל, לא כדאי להיות הראשון מבין החברים שמשלם ביוקר. דיני התעבורה קובעים עונש מינימום של שנתיים פסילת רישיון לנהג שהורשע לפי דיני התעבורה (פקודת התעבורה).
 

מיתוס נוסף - "לנהגים חדשים" מותר לשתות בירה. אחת, מה יקרה?

 
אז זהו.. שלא! דיני התעבורה אוסרים מפורשות על נהגים חדשים לשתות אלכוהול בכל ריכוז שהוא! נהג חדש שייתפס עם כמות אלכוהול, ולו של בירה אחת, בדמו או נשימתו, עשוי לקבל דו"ח על נהיגה בשכרות ומשם הדרך לשלילת רישיון- סלולה.
 

"אתמול נגמר לי "הנהג חדש", היום אני יכול לשתות"- טעות!

 
האיסור המפורש בדיני התעבורה חל גם על "נהגים צעירים". בדומה האמירה "אני נהג משאית, אני מכיר את השליטה שלי ברכב ובדרך, אני יכול לשתות"- גם היא אמירה מוטעית. לפי דיני התעבורה, גם לנהגים מקצועיים אסור לשתות אלכוהול בכל ריכוז שהוא בעת עבודתם! אפילו כוס יין אדום קטנה ו"בלתי מזיקה" עשויה להוביל להרשעה בנהיגה בשכרות.
 

"אמרתי לשוטר שאני לא מוכן לנשוף ל"ינשוף" והוא שחרר אותי"- סיפורי בדיות!

 
דיני התעבורה קובעים כי נהג שמסרב לעבור בדיקת ינשוף בחזקת מי שנהג בשכרות! אולם, חובתו של השוטר הבודק להזהיר את הנהג "הסרבן" כי סירובו ייזקף לרעתו והוא עשוי למצוא עצמו מורשע בנהיגה בשכרות לפי דיני התעבורה, עקב כך. אי הזהרה על-ידי שוטר עשויה לפעול דווקא "לטובתו" של הנהג בעת הבירור בבית-המשפט (אבל, בשביל מה להגיע לשם בכלל?)
 

"בתי המשפט יודעים שה"ינשוף" לא מדוייק, הם לא ירשיעו נהג על-סמך בדיקת ינשוף"

 
עוד חלומות באספמיה! בפסק-דין מתאריך ה-14.10.2010 של בית המשפט במחוזי בירושלים ברור מסתבר היפוכו שלדבר. בית-המשפט ציין מפורשות כי "הינשוף" הוא מכשיר אמין לבדיקת נהיגה בשכרות ואכן ניתן להרשיע נהג בנהיגה בשכרות לפי העבירה המנויה בדיני התעבורה.
 

המסקנה

 
אל תסתמכו על אגדות אורבניות. נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה לפי דיני התעבורה והענישה עליה מחמירה לא פחות.
 

נכתב על-ידי: מערכת האתר

שאלות על המאמר? מוזמנים לשאול בפורום דיני תעבורה

 

שאל בפורום

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

ליצירת קשר עם עו"ד דיני תעבורה

עורכי דין מובילים - דיני תעבורה

עו"ד רוית בן-עמי עוז

ייצוג נאשמים בערכאות השונות עקב עבירות תעבורה

עו"ד ערן בן עמי

"תחום דיני התעבורה בדמי ובנפשי. אני משתדל להעניק טיפול אישי, מעמיק ומקצועי לכל לקוח ולקוח. הדבר ניכר בפריצות הדרך להן גרמתי בסוגיות מרכזיות בתחום ..."

עו"ד יאיר מושיוב

"בכל תיק שבטיפולי בתחום המשפט הפלילי והתעבורה, אני עושה כל שביכולתי לייצג את לקוחותיי נאמנה. אני רואה בייצוג, עוד בשלב המקדמי בתיק, כגון בחקירה משטרתית, חשיבות רבה העשויה לצמצם נזקים"

עוד עו"ד מובילים בתחום דיני תעבורה